Laglöshet kring Palmemordet!

JK, ärende 118-10-21.

JK – Min situation som journalistisk bevakare av mordet på Olof Palme behandlas i dag av det svenska rättssamhället enligt helt olagliga metoder, och jag vädjar till JK att agera.

Som exempel kan jag ge att jag sedan månadsskiftet juni-juli har sänt rikskriminalpolisens Palmeenhet 19/nitton skrivelser i Palmeärendet, vilka alla på min begäran borde ha föranlett någon form av svar eller reaktion från Palmeenhetens sida, men jag har inte fått ett enda svar, en enda reaktion.

Jag har under samma period per telefon sökt den kriminalkommissarie som uppges ansvara för denna Palmeenhet, kriminalkommissarien Stig Edqvist, vid 11/elva tillfällen, men Edqvist har aldrig kommit till telefonen. Senast i dag lovade en tjänsteman Gustafsson att ”lägga in en lapp till Edqvist”, men Edqvist har inte ringt.

Förvaltningslagen har i sin serviceparagraf, nr 4, mycket noggranna beskrivningar av hur tjänstemän ska agera vid kontakter med bl a journalister, men Edqvist har sålunda inte uppfyllt ett enda av dessa krav.

Speciellt anmärkningsvärt är att upprepade krav på utfående av allmänna handlingar helt har nonchalerats; hur sådana ärenden ska handlägggas framgår av TF som är en grundlag.

Kan JK råda bot på denna på alla sätt otillbörliga situation? Självfallet gör Edqvists och andras handlingssätt mig än mer övertygad om att egendomligheter, milt talat, föreligger i Palmeärendet. Jag önskar nu JK:s svar på detta brev samt på övriga ärenden jag anhängiggjort inom ramen för rubr diarienummer.

Kan JK stillasittande se på när rättsstaten rämnar?

Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66.

3 kommentarer:

  1. Sven Anér!
    En eloge för ditt outtröttliga arbete i denna enorma soppa. Det är nog så att sanningen är alltför förödande för att den skall komma fram. Jag hörde en gång Edqvist intyga att man minsann inte sparar på krutet även om spåren leder in i de egna leden. Nog känns det betryggande efter Holmérs och Ölvebros insatser. Eller kanske inte....
    Stå på dig!

    Jag passar på att citera Holmér: "Jag spelar ett högt spel men förr eller senare får ni facit".

    SvaraRadera
  2. Fakta är att jag vet vem som mördade Olof Palme Dom var redan här hösten 1985 och startade sin planering,dom kom från Helsingfors med ett misslyckat uppdrag dom var libyer och hadde support från den ambasad som ligger på narvavägen som är tunisiskt dit fördes den libyska skytten i diplomatbil med säpos vetskap eftersom dom gav dom en backupp genom radiotrafik ange palmes position skyttens flyktväg tunnelgatan birger jarlsgatan strandvägen narvavägen bevisen jag memorerade dom hösten 1985 så fantombilden var korekt även den svarta bil som vittnen sett som polisen hadde brått med att avfärda den sågs på strandvägen ett fåtal minuter efter skotten föll köra i hög fart till narvavägen att jag vet allt detta beror på att den libyska gruppen gjorde ett misstag hösten 85 genom att yppa om sina polisproblem till en algerier som senare blev mördad mitt på stockholms central,dom räknade inte med att han skulle översätta till mej,på ett felaktikt sätt som blev en fullträff,dom agerade då genom att skicka två tunisiska diplomater till centralen för att försäkra sej natt jag inte fattade några misstankar om vad som varit på gång i Helsingfors MHV Håkan Borg tyler@comhem.se

    SvaraRadera
  3. "Förr eller senare får ni facit...". Ja,jag hoppas. SA

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"