Ta en sittning med Avsan!


23.3.2013. Till moderate gruppledaren i riksdagen
Anti Harald Avsan (m) har nyligen, på förfrågan från en pensionerad poliskollega, i samband med en arbetslunch, om han har mördat Olof Palme, svarat:
Nä nä, vi har en sån uppbackning att ni får aldrig tag på oss…”
Svaret är märkligt. Den som får en så dramatisk fråga, och han eller hon är oskyldig, blir självfallet upprörd och förnekar varje samröre med detta statsministermord.
Inte så Anti Avsan. Han svarar helt lugnt och säkert att ”vi” aldrig kommer att åka fast för mordet. Medger han alltså gärningen?
Det är det jag tycker att du borde ha en sittning med Avsan om. Av en riksdagsledamot förväntar sig den svenska allmänheten, om inte total hederlighet i alla stycken, så normalt vett, normal sans och ett allmänt uppträdande som kan anses passa en riksdagsledamot. Inga märkvärdigheter, vanlig hyfs helt enkelt.
Anti Avsan ligger ljusår från ett sådant framträdande. Han uttalar sig i stället på ett sätt som riktar skarp misstanke mot honom själv för det grövsta brott som någonsin begåtts i Sverige.
Jag sänder dig nu ett utdrag ur min bok ”Palmemordet: Affären Anti Avsan” där du ser hur Avsan har uppträtt och fortfarande uppträder mot personer han inte gillar; jag har faktiskt ingen kriminell bakgrund i Estland, däremot en hederlig, professionell bakgrund för min journalistiska heder.
Men riksdagsledamoten och rådmannen Anti Avsan tar sig friheten att förtala och vanhedra allt som kommer i hans väg, i hans marsch upp mot ärans tinnar.
Du kan gå in på min blogg,
där du kan utläsa hur mina och andras anklagelser mot Anti Avsan når stormstyrka – utan att på minsta sätt bestridas eller förnekas. Avsans namn är politiskt förbrukat, det har ingen tyngd längre, i väntan på den lagföring som kommer.
Avsan hade, från min boks utkomst 2009, en klar möjlighet att försvara sin heder genom att anmäla mig för förtal, men han har valt att avstå, av anledning som endast kan vara en, nämligen att mina uppgifter om honom är sanna.
Moderate gruppledare, denna situation kan inte fortsätta. Jag månar inte direkt om moderata samlingspartiets framtid, men jag månar om den svenska riksdagens framtid och heder, och dessa båda honnörsord kan omöjligt kopplas till Anti Avsan.
Jag ber dig läsa bifogat uppslag ur min bok. En rådman och blivande riksdagsledamot som skriver sådana närmast otroliga lögner och oförskämdheter. Märk att Avsan, som försöker låtsas skriva i tredje person, låter ett ”jag” slinka med och därmed dömer sig själv.
Och läs min anmälan här om dagen till riksdagens talman – kunde du överväga att tillsammans med Avsan gå upp till talmansrummet och berätta hur denna 27 år gamla, kolmörka sak ligger till. Jag tror att ni båda vet hur den ligger till.
Jag sätter värde på din kommentar!
Engagerad hälsning, Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala.
018-15 12 79.
PS: Skulle du anse att denna skrivelse utgör anledning för dig och/eller Avsan att rikta förtalsanmälan mot mig är du självfallet välkommen; en sådan skulle kunna rensa luften. DS

2 kommentarer:

  1. Att han inte blev upprörd beror nog på att han har hört och läst sedan tidigare om sin påstådda inblandning i mordet. Men visst är det ett märkligt uttalande om det nu stämmer. Det skulle kunna tolkas som ett erkännande men är lite luddigt. Är vi polisen? Identifierar han sig med polisen och menar att gärningsmännen är poliser? Det här kanske väcker utredarnas nyfikenhet. Hoppas de hör efter om han vet något om mordet. Tom har dock kommit med många fler antydningar om att han är skyldig till mordet. Även erkänt hos polisen men tagit tillbaka det. När det gäller förtal så är det inte så säkert att Avsan skulle vinna i domstolen eftersom Sven Anérs syfte inte är att nedvärdera utan verkligen anser att Avsan är skyldig. Det verkar heller inte fördelaktigt för honom om detta uppmärksammas mer.

    SvaraRadera
  2. I filmen "Jag såg mordet på Olof Palme" är en Mr X med. Han sägs ha en spelklubb tillsammans med Sigge Cedergren. Någon som vet vem det är?
    Filmenpå youtube. Kolla från 18 min in och från 23 min in. Han intervjuas utan att visa ansiktet.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"