Avsan erkänner i dag mordet på Olof Palme, ”Nä, nä, vi har sån uppbackning så ni kommer aldrig åt oss”


Avsan erkänner i dag mordet på Olof Palme, efter min utmaning den 30 mars 2009!
JK: sänd 50 miljoner, inte till mig, till Läkare utan gränser!
25.3.2013. Till JK. För kännedom: Rikskriminalpolisen.
Kort tid efter mordet den 28 februari 1986 på statsminister Olof Palme utfäste den svenska regeringen, i flera etapper, belöningar till den som kunde ge sådan information att Olof Palmes mördare kunde lagföras. Det i dag gällande beloppet är
50 miljoner kronor.
Den 30 mars 2009 skriver jag i tryckt skrift, andra upplagan av min bok ”Palmemordet: Affären Anti Avsan”, Sven Anér Förlag, på sidan 200:
Eftersom jag ingenting hör från det svenska rättssamhället i denna fråga måste jag utgå från att det var dåvarande piketpolisen, numera rådmannen vid Stockholms tingsrätt och moderate ledamoten av Sveriges riksdag
Anti Harald Avsan
som sköt Sveriges dåvarande statsminister Olof Palme till döds vid den s k Dekorimahörnan i Stockholms city den 28 februari 1986.
Skulle jag ej erhålla någon kommentar til ovanstående påstående kommer jag att finna att påståendet är korrekt. Denna skrivelse går i dag i kopia till Europarådet i Strasbourg, mål 46216, Anér mot Sverige.
Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66. 018-15 12 79-
Så långt min dokumentation från 2009. Jag har ej erhållit någon enda kommentar till ovanstående text från någon gren av den svenska administrationen, varför jag konstaterar att mitt påstående är korrekt, nämligen
att Anti Harald Avsan sköt Olof Palme.
I dag tillkommer den uppseendeväckande informationen från en pensionerad polisman, som för något över en månad sedan åt en lunch på NK med Anti Avsan.
Polismannen ställde frågan till Avsan:
”Var det du som sköt Olof Palme?”
Avsan svarade:
”Nä, nä, vi har sån uppbackning så ni kommer aldrig åt oss.”
Detta är inte någon förflugen replik från en vanlig representant för den svenska allmänheten. Den som fäller repliken är, per definition, en av Sveriges mest etablerade och trovärdiga personer: tidigare polisman, i dag rådman och sålunda domare vid Stockholms tingsrätt samt moderat ledamot av Sveriges riksdag, där han innehar posten som ledamot av justitieutskottet, med stort inflytande över svensk rättsskipning.
Avsan, på NK, kan inte tolkas på annat sätt än att han ingår i den grupp som tog Olof Palmes liv. I detta läge, JK, sedan jag 2009 direkt anklagat Anti Avsan för mordet på Olof Palme, och då redan en snabb lagföring kommer att slå fast att Avsan är mördaren,
begär jag att 50 miljoner kronor, jämlikt regeringens utfästelse för över 25 år sedan, och med anledning av mina informationer till Riksåklagaren den 30 mars 2009 samt i dag, den 25 mars 2013, till JK och rikskrim, utbetalas.
Jag själv avser dock inte att motta det aktuella beloppet, vilket utlysts av den svenske riksåklagaren trots att denne vetat exakt hur mordet på Olof Palme gick till; det rör sig om en typ av pengar som jag inte för egen del kan acceptera.
Däremot får dessa pengar ett hederligare skimmer då de sänds till organisationen
Läkare utan gränser, per postgiro 90 13 04-6. Läkarorganisationen driver just nu sin verksamhet under mottot MÄNNISKORNA I SYRIEN BEHÖVER DIN HJÄLP!
Detta är min begäran. Jag ger mitt personnummer: 21 08 14-5075.
Jag önskar med vändande post besked avseende dnr och handläggare vid myndigheten samt ämbetets kommentar. På begäran lämnar jag givetvis närmare information rörande NK-lunchen och vad därmed sammanhänger.
Sven Anér, FK, DHS, professionell författare och nyhetsjournalist, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala, 018-15 12 79.

10 kommentarer:

  1. För att pengarna ska kunna betalas ut måste gärningsmannen bli dömd i domstol. Om domen överklagas dröjer det ytterligare. Det går inte att säkert säga att Dekorimamannen är gärningsman. Dekorimamannen anses inte vara Anti Avsan. Dekorimamannen var 30-35 år, 170 cm lång, hade brun skinnjacka, ljusbrunt hår, hade en blå Volvo 245, två små barn, bodde då i villa, var arbetslös (finns ingen uppgift om att han var polis), har en bror, var fruktansvärt rasistisk, besökte ett gym i Upplands Väsby åren 1983-84, är finsktalande, har två korta finska namn.

    SvaraRadera
  2. Vem är den pensionerade polismannen som åt lunch med AA?

    SvaraRadera
  3. Har Anneli och Anki nånsin i efterhand av någon förevisats foto på AA? Dom borde ju under alla åren ha läst på om det spåret och märkt av AA-spåret. och veta om det är AA som är dekorimamannen. för AA är ju inte den enda människan i världen som är finsk kroppsbyggare med 2 korta namn. och Anneli och Anki har aldrig pratat om en polis. Det är skillnad att vara övertygad och att veta

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, Samuel, varför är då förhören med Anti, Anki och Anneli hemligstämplade?

      Radera
    2. Nej,de har inte förevisats något foto av Avsan eftersom man har konstaterat att Avsan inte är Dekorimamannen. Avsan är inte finsk. Han har estniskt ursprung. Om jag har fått rätt info så besökte inte Avsan gymet under de år som finskan såg Dekorimamannen där. Det finns olika anledningar till att förhör hemligstämplas.

      Radera
    3. Magnus vill inte förstå! När kartan inte stämmer med verkligheten, så följer han kartan....

      Radera
  4. Är det någon som vet hur lång Anti Avsan är? Han ser betydligt längre ut än 170 cm, vilket ska vara Dekorimamannens längd. Sven måste ha känt till det sedan länge, så Avsan borde inte vara så mycket längre. Är det någon som vet om "Pekka" i programmet om polisspåren är Avsan? Jag förstår att Avsan inte är Dekorimamannen, men det är konstigt att vissa andra anser det. Motiven som har läst håller inte. Det verkar som om Sven har plockat fram en est i brist på en finländare, bara det är en polis. Det är lika dåligt som när de kom med Christer Pettersson. Skulle han ha fått tag i en revolver så hade han ha sålt den. Jag anser att det är Grandmannen (den blåögda) som är skytten men att Christer inte är Grandmannen, utan Tom. Jag vet inte om Grandmannen och Dekorimamannen är samma man. Deras ytterplagg beskrivs olika. Grandmannen och Tom har samma längd och utseende. Dekorimamannen vet jag inte hur han ser ut i ansiktet. Tom har ett kort namn men det är inte finskt. Finska kan han nog. Han bodde i Solna och kom från Norrland. Egna barn hade han inte då. En hemlös kvinna bodde hos honom ett tag har jag hört. Det kan ha varit i början av 80-talet. Det var innan mordet på Palme i alla fall eftersom han stack till Spanien 1986. Hon hade ett spädbarn och jag tror det fanns ett äldre syskon. Tom vittnade för henne i en rättegång för att hon skulle få behålla spädbarnet. Hon hade ett typiskt svenskt namn, Karolin eller Katrin kanske. Hon kanske kommer ihåg vad för bil han hade, hur han bodde och annat. Han körde motorcykel förr men bil kan han ha haft ändå. Det är inte säkert att hon lever eftersom hon inte hade så sund livsstil.

    SvaraRadera
  5. Finska och estniska är samma språgrupp, enkla ord är exakt lika och språken är mycket närmare än svenska och norska. Finns många ester i finland och tvärtom så de kan vara mycket influerade språkmässigt. Hur kan man benämna längden på en man till exakt 170 cm kan ju lika gärna från 164-178 cm beroende om ens egen längd aviker mycket från objektets.

    SvaraRadera
  6. Nån koppling till " basebollligan " där fanns ju yngre hetlevrade hetsporrar som var villliga att gå långt och vad jag vet hade nån estniskt eller litausk anknytning finskliknande språk. Jag vet en säpo livvakt ivatfall till Ingvar Carlsson därifrån som hade den anknytningen.

    SvaraRadera
  7. Är Avsan del av Basketliga?

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"