Kan mobbning hända mig? Dig och mig?

12.3.2013. .
Det ringde en man i telefonen i dag. Han berättade att han heter Peter, bor i Onsala och följer min blogg. Han har hittills nöjt sig med bloggen, men han önskade sig nu en mera personlig kontakt. Hans mjuka göteborgska, som jag så väl känner från Avenyn och Järntorget, fyllde min lur.
Jag har länge följt dig och jag är imponerad av vad du gör. Jag inser att arbetar i motvind. Ständig motvind?”
Ja, det kan jag nog säga. Det händer över huvud taget ingenting om jag inte rör på mig själv. Då kan jag få ett motvilligt svar, för det mesta inte.”
Svarar inte folk på brev? Svarar inte myndigheter?”
Myndigheter svarar ganska regelbundet, men svaren är tomma och torra som kexen från Göteborg när de fått stå i bleckburken. Jag är inte särskilt önskvärd, för att uttrycka mig kort.”
Peter verkar inte direkt förvånad.
Jag talade med ett kommunbibliotek här ute på västkusten och undrade om de hade några böcker av dig, men de hade inga inne. Och när jag frågade på stadsbiblioteket i Göteborg blev bibliotekarien i fråga närmast lyrisk, fast åt fel håll:
Nej, du ska inte ta en bok av Anér, den ska du absolut inte ta, jag vet inte om vi har någon precis nu. Men en sån ska du absolut inte ta, den avråder jag från…”
Jag fick lov att tänka till, men bibliotekariens replik förvånade knappast heller mig. Av den här anledningen. Jag har, som jag någon gång nämnt på bloggen, fått genomgående goda recensioner från kommunbibliotekens egna recensenter. Inte lysande, men klart goda; Bibliotekstjänst går nog knappast högre, och det grundläggande värdet för en författare är givetvis att en recension, en anmälan, över huvud taget kommer till. Tystnaden har dödens klang, bokdödens.
Tanken konkretiserades: är jag konsekvent mobbad, från flera håll, med alla hållen liksom styrda? Jag går inte dagligen omkring och känner mig mobbad, men naturligtvis upplever jag ofta hårda vinddrag. Egendomligt hårda vinddrag.
Jag har denna tisdagskväll, sedan jag följt TV Nyheterna och Rapport rörande det osedvanligt bisarra och bistra vållandet till snabb död som skett vid Hjulstabron över Mälaren, ställt mig den konkreta frågan:
Är jag mobbad?
Och går detta i så fall att belägga?
Den enskilda, enstaka mobbningen kan ganska lätt viftas undan; en person som inte tycker om mig, en myndighetsperson som vaknat på fler sida. Men när det blir många?
Sedan min senaste bok kommit ut, för över en månad sen, sände jag till 18 tidningars kulturredaktioner ett stort vykort med, på framsidan, ett Goodwin-porträtt av författaren år 1928 i tidens påbjudna sjömanskostym. Jag står och läser, deklamerar ur Lillebrors segelfärd, som jag detta år i maj drog för Jerring i Barnens brevlåda.
Spännande att se hur många som skulle ringa eller maila efter sina kostnadsfria recensionsex.
Antalet blev noll. Ingen bad att få se min bok. Visste 18 kulturredaktörer – de är namngivna strax - att min bok från ett fjärran 20-tal, rimligen med utblickar bak mot människor och miljöer från 1850-talet och framåt – vore ointressant makulatur, inte värd att ens kort anmäla: ”En bok har utkommit med titeln ”Mitt 20-tal---”? Nej inget livstecken, bara vad jag ville tolka som ett dödstecken.
Jag skyndar mig att nämna att jag är mycket väl medveten om att en författare ska hålla tyst och inte komma och be om recensioner; det passar sig verkligen inte.
Men jag struntar i den pekpinnen.
Ja, jag räknar först upp de 18 tidningar som aldrig bad om recensionsexemplar:
Folkbladet Östergötland, Norrtelje Tidning, Södermanlands Nyheter, Piteå-Tidningen, Sala Allehanda, Norra Västerbotten, Sundsvalls Tidning, Dagbladet Nya Samhället, Länstidningen Södertälje, Bohusläningen, Västerbottens Folkblad, Västerbottens-Kuriren, Värnamo Nyheter, Vestmanlands Läns Tidning, Nerikes Allehanda, Örnsköldsviks Allehanda, Länstidningen Östersund, samt Östersunds-Posten.
18 tidningar, alla med en pappersupplaga på över 10 000 ex, de flesta med mycket högre upplaga.
Dessa stora vykort, med mig på Nils Holgersson-färd över Sverige, skickades ut några dagar innan boken var färdigtryckt. När boken sedan utkommit sände jag den i tryckta exemplar, med samme Sven i sjömanskostym på framsidan, till 29 dagstidningar. Jag ger inte alla de namnen, men dessa tidningar hade genomgående större upplagor än de vykortsförsedda.
Så vitt jag vet i dag, den 12 mars, har ingen av dessa tidningar recenserat, men jag säger inte detta med säkerhet. Recensioner kan ha undgått mig, recensioner kan ha skrivits och publicerats alldeles nyligen.
Men genomslaget är så extremt torftigt att det må förlåtas mig om jag anar en kall hand, någonstans. En god vän med viss insyn sa till mig att ”landsortstidningar har inte folk som kan recensera”, men jag kan inte godta det skälet. Skulle inte skickliga landsortsjournalister kunna recensera en bok om svenskt 20-tal och 30-tal? Prat. Dessutom har alla tidningar kontakt med läskunnigt och läsvilligt folk på trakten, som mer än gärna skriver mot gängse påvert honorar.
År det synd om mig? Ja, lite. En författare skriver även för att få viss reveny av sina alster. Men det är som om slantar från böcker är förbehållna storsäljarna, medan vi som inte når dit upp ska vara tacksamma för att vi får skriva över huvud taget. Och bli tryckta.
Så vårt yrke är ett kall, och vi ska inte mopsa oss.
Synd om mig? Kanske, i så fall framför allt därför att jag inte vet varifrån denna stormande motvilja kommer. Men naturligtvis är det också om inte synd så retfullt för alla framför allt provinsstädernas läslystna och Privatgelehrte som aldrig får reda på att den lille sjömansgossen vid snart 92 års ålder berättar om sin forntid, ”medan det ännu fanns halvöres Aroma-kolor”, som han skriver.
Böcker ska inte förvaras under lock och utan insyn. Böcker ska spridas och recenseras, få goda recensioner eller usla. Böcker får inte med några medel, öppna eller mera subtila, stoppas från att kunna läsas. Då kan vi lika gärna ha bokbål, som under den mellankrigstid jag skildrar.
Av en tillfällighet, som jag inte råder över, har jag kunnat förskottsbekosta denna bok som Scandbook i Falun så förnämligt tryckte, men det är sannerligen inte min förtjänst. Arvepengar kunde inte gå till bättre ändamål, tyckte jag.
Men åter till den centrala frågan: vem har drivit, vem driver detta trakasseri i ett ganska rejält format? Jag vägrar tro att kulturredaktören på Haparandabladet eller Ystads Allehanda – kanske är det chefredaktören som dubblerar – skulle ha något ont i sinnet gentemot mig; vi känner inte varandra och har aldrig mötts. Jag vikarierade ett kort tag på DN:s kulturredaktion på 50-talet och noterade att erbjudna recensionsex självfallet alltid rekvirerades in; det var fast rutin på DN Kultur.
Skulle den rutinen i dag ha brutits, från Ystad till Haparanda? Det vägrar jag att tro.
Vad tror jag då? Jag tror att jag inte är särskilt populär inom rättsstaten och den kulturella demokratin Sverige. Jag är en vrång person som gärna kan nitas till (och 30-talet dyker upp på min synrand…) och få veta av att han lever. Se till att några av mina brev försvinner, se till att dvd-skivor destrueras, se till att ett konvolut med alla ingredienser, färdiga för tryckning, nu efter nyår sänds till mitt vänliga Scandbook i Falun, men, lustigt nog, tar en paus på vägen mellan Göteborg och Falun i fjorton dagar och lämnar författare, förläggare och tryckeri med deras hjärtan i halsgroparna.
Polisen gör, under tiden, knappt ens nominella ansträngningar, och när den så småningom meddelar, att försändelsen inte går att hitta, har denna försändelse ett par dagar tidigare faktiskt kommit till rätta hos produktionschefen Anna Johansson i Falun, som inte hört ett ljud från någon polis.
Inte ens nominella ansträngningar, sålunda, bara datorprogrammet inkopplat på knappen med ”den här mannen bryr vi oss inte om att hjälpa”. Inte ett steg tas från polisstationen och ut på fältet, datorn letar så bra själv…
Jag sitter med ett antal ex, och det vore verkligt nöjsamt att få sälja.
Tyst, Sven Anér, du har fått nåden att arbeta inom ett kall, och då håller du tyst…”
Nej, det gör jag inte. Ni kan ju hacka er in på min blogg om ni känner för
att sabba till det lite extra en stund.
Sven Anér
PS: Jag skulle nog inte ha skrivit så här från ett öppet hjärta, om jag inte skakats av klaustrofobi och ilska mot ett samhälle som lär sina poliser att rigga dödsfällor för snattare. DS
PPS: Och beställ gärna boken om den lille Sven, knappast särskilt farlig för rättssamhället. 169 kronor i Scandbooks fina tryck som ingen lyckades totalsabotera. Beställ på nätet, ”karretforlag.wordpress.com” eller via mitt pg, 750555-5. DDS Er Sven Anér.

20 kommentarer:

  1. Det är garanterat många människor som beundrar dig i största hemlighet för vad du gjort och för att du aldrig ger upp. Tyvärr är svenskar i allmänhet fega, och den stora majoriteten är apatiska. "Be on the right side of history", det är Sven Anér.

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha igång lite debatt angående Victor Gunnarsson.
    Är det helt uteslutet Victor inte kan vara mördaren?
    PolisInspektör Börje Wingren skriver en hel bok om att Victor Gunnarsson är mördaren.
    Vad är det som säger att Victor inte kan vara mördaren?
    Hur stämmer Victor Gunnarsson in på bla Anna hages vittnesmål om mördaren och andra vittnen?

    I Lars Krantz bok står det att Victor Gunnarsson jobbade för Säpo, väldigt intresanta uppgifter tycker jag.

    Hans Ölvebro var i Salisbury samma tid som Victor Gunnarsson mördas, detta vet jag är sant då ölvebro själv säger detta i ett Striptease program att han var i USA denna tid och fick hjälp att ta fram en gärningsmannaprofil som säger att det var en ensam galning, Bullshit (skratt)

    Är det inte lite märkligt att den mannen som på en Rättegång sa ta fast den organisationen som ligger bakom, Mördas i USA samtidigt som Ölvebro säger det är en ensam galning.
    Victor Gunnarsson sägs ha varit med en kvinna och vart mördad i ett svartsjukedrama av en Polisman med ett fläckfritt förflutet, många påstår Polismannen sitter felaktigt fängslad.
    Jag vill oxå påstå det för är det ett svartsjukedrama så är du antagligen så j..la svartsjuk att du skjuter ihjäl din rival på en gång men Victor var Torterad så det stämmer inte och vore det så att mördaren ville tortera honom (vilket inte är troligt i et tsvartsjukedrama) så varför skjuts Victor sen i huvet med 2 skott?

    Så här ligger det till Victor torteras för man vill ha reda på vilka personer Victor avslöjat detaljer kring PalmeMordet och efter torteringen så skjuter man ihjäl Victor.
    CIA är säkert inblandae i Mordet därför fick Victor Visum till USA, väl där kunde man ha bra koll på Victor.

    Hans Holmer kanske tog fast rätt mördare ändå, är det därför som han skriver sin bok med titeln, Olof Palme Är Skjuten som baklänges blir just SÄPO.
    Är det därför som Holmers hustru blir misshandlad under en joggingtur för att tysta Holmer???
    Kan vi ha helt fel om Holmer ändå?
    Vart Holmer hotad att leda utredningen åt fel håll, eller var det med hjälp av hot och desinformation detta gjordes, typ det tipset som inkom om PKK kanske var ett desinformationstips.
    Men varför ljög i såna fall Holmer om Borlänge?

    Var det så att Säpo organiserade Mordet och mördaren kom oxå från SÄPO och hette Victor Gunnarsson för i Krantz bok (ett verkligt drama)står det att Victor jobbade för Säpo.
    Användes Baseboll poliserna alltså många från stockholms försvarsskytteförening för skuggning och back up.
    Östling var tydligen ledaren i Stockholms försvarsskytteförening, han var troligen oxå den som var ledaren för walkietalkie männen under Mordnatten, detta var oxå anledningen att han stack från sjukhuset efter att ha blivit opererad (blindtarmen)

    Grundborg var Telefonavlyssnings expert och skötte avlyssning av Palmes bostad men även andra personer man ville ha koll på både före och efter mordet.

    Ulf var oxå med i sth försvarsskytteförening och råkade just denna natt sitta på polisens sambandscental och Ulf fördröjde larm osv


    Victor började prata för mycket med personer i USA där han påstod att han mördat Statsminstern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Victor Gunnarsson har alibi vid tidpunkten för mordet.

      Radera
    2. Det här är rena spekulationer från min sida det vill jag belysa så det inte blir tal om nå förtal eller dylikt.
      Skulle Victor tystas så är det ju inget konstigt att Polisman Ö från sverige är i usa för Ö vet bäst vilka frågor man ska tvinga fram ur Victor.
      Det börjar hetta till igen med Polisspåret med finska flickorna och man vill inte Victor ska nämna nåt känsligt.
      Slutet på 1993 alltså år 1994 sker estonia katastrofen.
      Vi vet att 2st CIA plan landar på Arlanda dagen efter och lyfter med personer ombord.
      Vem har makten i Sverige år 1994??
      Vem är utpekad i tidningar idag för att ha lämnat hemlig information till USA på 70talet?

      Är det sant att krigsmaterial fraktades på estonia som skulle till USA?
      Har Sverige och USA hjälpt varandra och haft utbyte av varandra i både Palme ärendet och Estonia??
      Vem i regerins ställning har gått ut och sagt att ubåtskränkningarna var Ryska ubåtar

      Sug på den ni.

      Radera
  3. Holmers ev inblandning i Mordet.

    Lars Krantz bok ett verkligt drama tycker jag ni ska läsa där står väldigt intresanta saker.

    På sidan 236 står det att Holmer var ständigt bevakad av NorrmalmsPolisen då Holmer var tvungen ha livvakter trots att Holmer själv inte ville detta.
    Andra Polismän var oxå förvånade att Holmer ständigt hade sina livvakter även i korridorerna i Polishuset.

    Jag har läst Holmers bok Olof Palme Är Skjuten, där kan man läsa att Holmer på vägen hem från Borlänge redan i bilen börjar planera spaningsarbetet.
    Med detta sagt så måste det har varit bestämt i förväg att Holmer skulle leda spaningarna (före Mordet) och det verkar inte logiskt att Holmer skulle ljuga om att han varit i Borlänge och sedan skriva som han gör i boken.

    Det här riktar sig till Sven Aner oxå, jag har för mig du Sven Aner begav dig till det Hotel Holmer påstod han hade checkat in på, men ingenting tydde på att Holmer skulle ha varit på detta Hotel.
    Det är riktigt.
    Men i Lars Krantz bok Ett Verkligt drama står det att Holmer var i stugan i Bergslagen som Ebbe Carlsson hade fixat åt Holmer inför Vasaloppet.
    Krantz skriver även vi vet att dom var med i stugan i Bergslagen alltså livvakterna.
    När man skriver vi vet som krantz gör så har han bevis för detta.
    Frågan är bara hur krantz kan veta detta?
    krantz känner många mycket högt uppsatta personer och är duktig få reda på fakta och detaljer.

    Frågan är varför ville inte Holmer tala om detta med stugan?

    Vad är i såna fall sant om Holmer?
    Är informationen från Holmers Chaufför Rolf Dahlgren bara desinformation att han skulle ha kört Holmer förbi Mordplatsen?
    Eller var Holmer i stugan i Bergslagen och åkte hem i lagom tid för Mordet?

    Jag är inte så säker på om Holmer är inblandad, men jag är osäker, en viss inblandning borde han ha haft eller vetskap om Mordet men det är inte säkert.
    Holmers hustru blir misshandlad under joggintur, var Holmer hotad??
    Victor Gunnarsson jobbar tydligen åt Säpo pga hans medverkan i EAP.Hur många känner ens till detta?
    SÄPO var dom enda som visste om att Palme inte hade några livvakter under Mordnatten.

    Var det Säpo som ordnade med livvakter till Holmer??
    Var det bara en slump att livvakterna var från Baseboll ligan?

    Varför kommer krantz första anmälan om personerna han sett på bussen bort?
    Anmälan är borta i ett halvår.
    En Polisnamälan komemr bara inte bort så är det bara om inte Polisen vill dölja något som är uppenbart i detta fall.

    Stämmer det att det var östling som var ledaren för Stockholms försvarskytteförening?
    Avsan lydde alltså under Östling.
    Var det därför östling var tvungen sticka från sjukhuset för han skulle leda operationen på fältet via walkietalkie.
    Var det Östling som sa till Avsan i walkietalkie gör det du ska.

    Grundborg var kompis med östling och hyrde den lokalen på david Bagares gata där mördaren försvinner.
    Grundborg är även telefonavlyssnings expert och jobbar på televerket som högsta chef.

    Detta vill jag nån journalist granskar, har det materialet som Televerket förfogar över försvunnit??
    Televerkets inspelning av WalkieTalkie trafiken under Mordnatten som skulle kunna idinetifera samtliga walkietalkiemän?

    http://www.ham.se/65907-post30.html

    Televerket skötte även om lacbandens förfalskning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sak jag började tänka på nu är att krantz skrev vi vet att dom var med i stugan i bergslagen, oooopps nu talar vi alltså om före Mordet.
      Är detta sant? hade Ebbe en stuga i bergslagen?
      Hade Holmer även nu livvakter med sig?
      Ljög Holmer att han varit på hotel för han hade älskarinnan med sig eller ljög Holmer av den anledningen att han hade livvakter med sig??

      Nån vet sanningen om detta det är jag övertygad om men Polisen kan man ju tyvärr inte fråga.

      Radera
  4. Vem är Polisman B i Aftonbladet 4e februari 2013?

    Polisman A= östling
    kan någon hjälpa till fylla på listan
    från A till F åtminstone

    SvaraRadera
    Svar
    1. Polisman B är Stellan Åkerbring.

      Radera
  5. Anonymtomte: "Jag vill ha igång lite debatt angående Victor Gunnarsson."

    Kan du inte göra det under signaturen Oxå?

    SvaraRadera
  6. Någon från order från svensk regering sitter och raderar och tar bort väldigt mycket information på nätet.
    Nästan samtliga länkar och filmer som rörde Ingvar Carlsson och männen på taket var raderade när jag skulle titta på dessa.
    Efter att ha läst på flashback, det var många länkar med Avsan bland annat.
    Det första man får upp om man söker på männen på Carlssons tak är att det var 2 ungdomar, men det tror jag inte är sant då man kan se på en del bilder att klädseln på dessa med skinnjackan och deras skor tyder på civil Polis inte heller ser det ut som några ungdomar.Konstigt att får upp detta som frösta rubrik och enda när man söker på google.
    Vart Carlsson hotad? är Carlsson rädd än idag?
    Är det därför som Carlsson ihop med Lisbeth än idag går ut och säger att mördaren är Christer Pettersson för att få lugn och ro?
    Christer är det inte, han observeras på ett pendeltåg av 2 vittnen och Sven Aner har redogjort att det vittnet som påstår ha sett Christer inte stämmer med tider och dyligt, så det är ganska uppenbart att Polisen ljuger.Sven har även bevisat att den telefonavlyssningen Polisen har av krille ocå är manipulerad och lika marjasin har man klippt och klistrat lite för att få ihop allt.
    Krille har aldrig haft nåt med Mordet att göra.

    Vad är det som sker under 90talet egentligen?
    1992 blir finska flickorna kända som såg Avsan vid Dekorima, Ölvebro håller 8 förhör med dessa och en husrannsakan,vissa påstår att Ölevbro skrek så mycket att en av flickorna började gråta, husrannsakan hänger ihop med deras taktik att hota och skrämmas som dom har gjort med krantz och busschauffören från buss43 och en hel del andra, mord och hot är vardagsmat.
    Bircham säger i ett reportage på Youtube att bla CIA är inblandade och han nämner även Victor Gunnarsson med Victor Åke Gunnarsson, inte ens jag har vetat att Victors andra namn är Åke.
    Bircham påstår att Victor sagt att Avsan är mördaren.
    Men detta vet jag inte om det är sant för enligt rykten ska Victor ha skrytit att han själv är mördaren så här är det svårt veta vad som är sant och inte sant men det intresanta är att Victor mördas 1993.Vart det för känsligt med finska flickornas utpekanden av Avsan och tänk om det skulle få Victor att prata ännu mer, för stämmer det som krantz skrivit i sin bok att Victor var anställd av SÄPO så vet ju Victor hur Mordet har gått till för jag är övertygad att Säpo är inblandade.Därför mördas Victor 1993 så det inte ska komma fram ännu mer material om Polisens inblandning nu när finska flickorna blivit kända trots Ölvebros alla hotelser och sin husrannsakan så kom detta ut.
    Sen går Kjell Olof Feldt ut och säger att Polisspåret måste utreddas ordentligt, efter det hittar vi 2 på taket till Ingvar Carlssons bostad, dagen därpå avgår Ingvar och han går med kryckor oxå.
    Vad hände egentligen med Ingvar?? detta sker alltså år 1996 om jag inte minns fel.
    Om Ingvar har blivit hotad år 1996 så är det ju inte kosntigt han går ut med Lisbeth än idag och säger krille är mördaren.
    År 2001 mördas även privatspanaren Ingvar Heimer, tydligen hade han väl fått reda på något känsligt och innan han mördas har Ingvar blivit uppkallad till Ölvebro som ska ha sagt åt han att lämna familjen Palme ifred, men går ni in på mötesscenariot och läser det Ingvar skrivit så är det inte så konstigt han tar konakt med bla Lisbeth då han funnit att deras berättelser inte stämmer.Vår svenska Polis som borde utredda detta skiter alltså i det men man är ju inte förvånad med det vi vet idag att Säpo är inblandade i Mordet.

    Det som nu kommer ske är att jag ska granska alla gamla tidningsrubriker om dessa män på Ingvar Carlssons tak och försöka finna ut vilka dessa var.

    SvaraRadera
  7. Polisman B Aftonbladet 4e februari 2013.
    Polisman B säger att det inte fanns några högerextrema Poliser inom NorrmalmsPolisen.
    Han ljuger som en häst travar, vi vet att många Poliser var högerextrema.
    Kan man inte ens komma med en Konsum kasse till jobbet som Michael Lundh säger så är det f....n inte normalt och detta är hos Polisen oxå.

    Aftonbladet 3e februari 2013 Michael Lundh som även vågar visa bild på sig själv och som beskriver Högerextrema Poliser som hatade Olof Palme, som vi redan visste men det bevisar hur många som ljuger inom Polisen och dom som ljuger har inte rent mjöl i påsen.
    Michael Lundh beskriver oxå hur baseboll poliserna jobbade med Hotelser, plantering av bevis osv osv.
    Det här är enda artikeln från en Polis från denna tid som gått ut och vågat tala sanning, stor heder till Michael, sanningen segrar alltid till sist.

    jag har anklagat media för att inte skriva saninngen oxå, til lviss del tycker jag media är köpta när man skriver om reportage där krille skulle vara mördaren.
    Men det har inte varit lätt för media heller under 80talet fick Media ständigt betala pengar om dom hängde ut tex en Polisman i tidningen även om det var sant det dom skrev.Det verkar som åklagare säpo och regering och Polisen höll ihop och media hade inte mycket att säga till om.

    Bollen är lite mer i rullning idag med en GW som inte försvarar Polisen lika mycket längre och tex Aftonbladet som skriver om Michael Lundh men Aftonbladet törs inte fullt ut för dom måste ha en motsida till Lundh alltså Polisman B.
    Men vem är mest trovärdig?
    Michael Lundh med bild är mest trovärdig.
    Men har man makten och även regeringen emot sig så är det inte lätt för media.
    För oavsett om Anti Avsan är skyldig eller inte skulle han inte ha den positionen han har idag då vi vet att inte Polisspåret är utrett som även Inga Britta dahlenius har sagt och detta vet ju även regeringen.

    Idag vet vi varför Assange inte vågar komma till Sverige för Assange visste det här som tidningarna nu skrivit om att Bildt lämnat hemligstämplad information till USA på 70talet.

    Alla vet hur det går om man går emot Amerikanska Intressen som bla Palme gjorde, så lura i någon annan att krille skulle vara mördaren.

    SvaraRadera
  8. Bircham varnar flera högt uppsatta personer redan 3 veckor före mordet att Palme ska mördas, flera han pratat med säger att det stämmer.

    Bircham sa även detta till SÄPO och idag har det framkommit uppgifter att Olof Palme visste ville ha livvakter och det överensstämmer väl med sista fotogrsfiet på Olof där han inte ville stå i fönstret, som han själv sa man vet inte vad som finns dörute, så med det sagt är det ganska klart Olof ville ha livvakter under Mordnatten som SÄPO struntar i, det är ju uppnebart att SÄPO har organiserat Mordet.
    Michael lundh fd baseboll säger i aftonbladet, att dom utpekade poliserna alltså hans gamla jobbarkamrater under många år är oskyldiga, sedan lägger han till att det är höjdare inom Polis och Säpo även militär som ligger bakom.
    Höjdarna anlitar baseboll poliserna som gör grovjobbet med skuggning och övervakning vem som är mördaren låter jag vara osagt.
    Klart är i alla fall att Michael Lundh inte ville tjalla elelr skvallra på sina forna jobbarkompisar han om någon vet väl oxå vad dom är kapabla till sen behöver inte Michael Lundh veta om något om Mordplanerna därför kan hans agerande vara som det är.

    SvaraRadera
  9. Klicka gärna på http://youtu.be/ogYAgFTLKm4 som handlar om M /S Estonia - Unglücksfahrt stand unter Beobachtung (Café 23 mit Jan Gaspard) (mars 2013) där Jutta Rabe förklarar på tyska att M/S Estonia var läck och hur Försvarsdepartmentet ringde upp henne, etc, etc. Jutta är en annan undersökande journalist som misshandlas av Sverige.

    SvaraRadera
  10. Var är den inspelade kommradio trafiken från 27mhz Bandet från Mordnatten någonstans?

    Kommradio apparater vid namn kraco (5w extra starka) hittas hemma hos en del Polismän, lägg till detta plus att flertalet vittnen sett Poliser med walkie talkies under Mordnatten oxå.

    Mobiltelefoner fanns inte denna tid, enbart några enstaka fast monterade i bilar, alltså inga lösa mobiletelefoner

    Televerket Radio spelade in allt som sades i etern på 27mhz bandet, så jag vill ställa den här frågan till vår PalmeGrupp som funnits i 26år var är inspelningen från 27mhz bandet under Mordnatten???
    Man kan lätt via rösten identifiera samtliga walkietalkie män, är dessa poliser och talar finska så skulle det gå identifiera samtliga.

    VAR ÄR INSPELNINGEN SÄPO??????????

    http://www.ham.se/65907-post30.html

    SvaraRadera
  11. Har någon ett passfoto på Tom F. från 80-talet?

    SvaraRadera
  12. "Televerket spelade in allt"
    Är det verkligen så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om du minns DC:3an som störtade så var just detta plan ett SIGNALSPANINGSPLAN och talade regeringen sanningen om vad detta plan gjorde när det vart nerskjutet av Ryssarna?
      Svar Nej.

      Kolla in länken på texten ovanför där ser du att Televerket hade koll på trafiken på 27mhz bandet.

      Men varför ens bry sig om trafiken på 27mhz bandet, det är ju krille som är mördaren.



      Radera
    2. Detta borde ju Grundborg kunna svara på. Han var ju säkerhetschef vid mordtillfället

      Radera
    3. Haha Grundborg östlings allierade, jag vet vad hans svar skulle bli och sen är ärendet nedlagt, så jobbar ju regeringen med Mordet.

      Så har man gjort med Anti Avsan bla när han fick fram sin hustru som Alibi som dessutom inte är godkännt så gjordes aldrig nån utredning, visst är det härligt med folkvalda Politiker som är misstänkta för inblandning i PalmeMordet.
      kruxet är att Svenska folket vet inte hur insyltad Anti Avsan egentligen är.

      Anti Avsan är skyddad av vår Moderata Regering.

      Radera
    4. Avsan är inte misstänkt för inblandning i mordet. Vad jag har förstått så befann han sig inte på gymmet under de år som den ena finskan såg Dekorimamannen där. Finskorna har inte pekat ut honom. Signalementet stämmer inte överens enligt polisen. Det handlar alltså om fler saker än ett alibi. Någon som är skyldig ligger lågt och vill inte synas på nätet. Ett ganska oansenligt arbete borde gärningsmannen ha.

      Radera

Läs sidan "Om kommentarer"