Varför ingen reaktion, JK?

19.7.2012. Till JK.
I ärendet med förfalskningen av Olof Palmes patientkort på Sabbatsberg efterlyser jag JK:s reaktion.
Jag har nu vänt mig till det finska kriminaltekniska laboratoriet för att utröna möjligheterna att få detta förfalskningsärende internationellt och opartiskt bedömt. Jag översänder mitt brev till Laboratoriet, och jag kommer att hålla JK informerad om den vidare utvecklingen. Jag överväger även att, om så erfordras, ta kontakt med ytterligare ett antal europeiska kriminaltekniska laboratorier.
Jag understryker JK:s möjlighet att anmäla mig för falsk angivelse eller liknande, om så önskas.
Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66 (f n ur funktion på grund av åska).

./. Kopia av brev 18.7.2012 till Centralkriminalpolisen i Finland.
Kan jag få dansk hjälp?
19.7.2012. Till Danska Ambassaden, Box 16 119, 103 23 Stockholm.
Jag heter Sven Anér och är free lance författare och journalist, med intresset i dag riktat huvudsakligen mot den svenska Palmeutredningen. Jag publicerar en blogg:
www.svenanerpalmemordet.blogspot.com, där jag skriver:
Det har i dagarna framkommit, och inte förnekats av den svenske justitiekanslern, JK, att handlingar avseende den 1986 mördade Olof Palmes ankomst till akutintaget vid Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm har av svensk polis förvanskats för att falskeligen visa att hela beskjutnings- och ambulansproceduren skulle ha skett mycket snabbare än i verkligheten.
Jag söker nu internationell assistans, och ber den Danska Ambassaden om besked:
Kan jag få adress och telefonnummer till den danska polisens kriminaltekniska laboratorium samt uppgift om huruvida detta laboratorium kan ta emot uppdrag från en fristående svensk free lance journalist?
Vänlig och engagerad hälsning!
Sven Anér, Öster Edinge 271, S-740 10 Almunge, Sverige. 0174-500 66 (just nu ur funktion efter åsknedslag).

2 kommentarer:

  1. Så jävla bra Sven Aner kört hårt sätt åt dom nu.
    Men jag tror det blir svårt dom i toppen håller ihop.

    SvaraRadera
  2. Jag är tveksam till om finanrna hjälper till.
    I Finland kritiserar man inte en Minister som dom sa när reinfeldt var dit efter den här skandalen med Borelius eller vad hon hette.
    I Finland är en Minister en helig ko och står över andra människor verkar det som, spelar ingen roll vad dom gör och eftersom det här mordet verkar förankrat ända upp i toppen av Politiken så tror jag det räcker med ett samtal typ från Anti Awsan så kommer inte finnarna göra ett smack.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"