Tage, Bengt Norling och Svennis…

3.7.2012. Till Arbetarrörelsens arkiv och bibliotek, Upplandsgatan 4, 111 81 Stockholm.
Jag översänder en dokumentation med släktträd och tillhörande texter, Två personer på detta släktträd torde intressera arbetarrörelsen: Tage Erlander och Bengt Norling, som alltså genom ett av livets sammanträffanden finns med i samma sammanhang som jag själv och min släkt. Svennis också, icke att förglömma.
Jag kände Tage Erlander, så som alla aktiva reportrar på DN den gången kände honom. Jag berättade mot slutet av hans liv för honom om detta släktträd. Han var trött då och fick hjälp med att skriva en hälsning.
Släktträd slutar aldrig att växa. I dag är den yngste på min sida Felix Anér, född 2011.
Vänlig och engagerad hälsning,
Sven Anér, 210814-5075, DN 1948-1962, SR/SVT 1963-1971, i dag författare och free lance journalist med fokus på Palmemordet, 30 böcker inalles, även om ESTONIA.
./. Dokument, att behålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"