”Han hade inga anmälningar på sej när han jobbade på VD1…”

5.3.2011 I ett av de mail som jag återger i min bok ”Affären Anti Avsan” säger mailskribenten bl a följande till signaturen ”LL”, ovisst vem det är. Sidan 115 i andra upplagan:

Nu får du ta mej fan lägga av. Varför i helvete kollar du mej hela tiden?  Och varför lyssnar du på idiotiska teorier?  Är det Almungetomten /= Sven Anér/ som ligger bakom?  Han har en hel säck med lögnpaket, passbyten. Vapenföretag, finska flickor, kondoleansböcker, anmälningar på VD 1 mm mm. Allt är lögn! Inget av det där existerar.

Jo! Allt existerar. Och minst en anmälan mot Avsan existerar, t ex den här, från 1982-08-25 med diarienummerAJD 324/82:

ANMÄLAN  På grund av att polisman Avsan har begått mened samt grovt förtal i samband med att han var uppe i rätten och vittnade falskt, så vill jag nu göra en anmälan på honom. Jag skall förklara hur det gick till.

Den 4 maj /måste vara 1982/, då jag greps, så blev jag tagen i en lägenhet. Avsan och hans kollega tog med mig till ”Piketbussen”. Dom frågade mig om jag hade något knark på mig varav jag tog fram min börs med några påsar i, då frågade dom om jag hade mer på mig, jag sa då nej. När dom började klä av mig så hittade dom 70 gr, då började Avsan att sparka och slå mig och ställde frågan var jag hade fått tag på knarket. Sa då att jag köppt det på stan. När han vittnade i rätten så sa han att jag skulle ha uppgivit att jag fått det av ”Gubben där uppe”, vilket är en stor lögn. Så jag vill nu stämma honom för mened, grovt förtal och osant intygande.

Jag är för närvarande häktad på kriminalvårdsanstalten Österåker, häktesavdelningen, Box 68, 184 00 Åkersberga, tel 0764/60000.

Så långt anmälaren. Hans namn är sekretesstruket, och jag har över huvud taget inte gått vidare med ärendet. Naturligtvis kan jag inte svara för anmälarens version – han fick ingen rättelse - men det väsentliga är givetvis att Avsan definitivt belastades med ett ovisst antal anmälningar, i varje fall bevisligen av en anmälan.

Har han drabbats av flera anmälningar? Ja, det var vad arkivarien, som jag talade med, trodde. Men här är jag långt ute i utkanten av vad som går att belägga kring Palmemordet. Långt ute i utkanten. Jag får nöja mig med att konstatera att en anmälan finns.

I denna hot mail-serie, som får så stort utrymme i min bok, döljs skribenten oftast av olika pseudonymer. Ligger Anti Avsan bakom alla dessa synonymer, ”Anita Svan” till exempel?

Vid min omläsning av mailen i dag blir jag mer och mer övertygad om att Avsan personligen ligger bakom mailen. Skulle Avsan anse att detta är ett falskt påstående från min sida kan han ju polisanmäla mig så hamnar saken i Stockholms tingsrätt.

Dit hittar Anti Avsan.

Sven Anér

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"