Ljus i tunneln?



3.9.2013.
Ibland har tunneln sannerligen inget ljus, den är spärrad av 27 års bråte. Men just denna tisdag, medan vi står bävande (?) inför Obamas märkliga Stockholmsvisit, tycker jag mig se en allmän ljusning i mitt liv.
Mordet var löst innan det hände börjar säljas riktigt duktigt, och jag tror jag får trycka till. (Beställ pg 75 05 55-5, 60 kr för ett ex, 100 kr för två!)
En kollega från gamla Klara ringde och sa att han tänkte skriva om häftet och bland annat om Lisbeth Palmes helt obegripliga två kappor på ett biobesök. Jag gjorde då reflexionen:
”Bra! Men det där är ju ett gammalt materi...” – tills det slog mig att materialet inte alls är gammalt. Det är bara jag som har skrivit, om och om igen, men andra medier har inte velat smittas. Så visst är det nytt, för över 99,9 % av Sveriges befolkning!
Ja ja. Jag vet inte var hans text kan tänkas bli publicerad – och om den blir det. Pressfolk vet att ingenting är säkert i publiceringsväg förrän någonting är tryckt eller – i dag – ligger ute på nätet. Men två kappor på bio?
Och en del annat lossnar också. En bra höst?  SA

13 kommentarer:

  1. Hej Sven,
    Jag har en fråga som egentligen inte har med ovanstående inlägg att göra men jag visste inte vart jag skulle skriva det.

    Jag följer det du skriver och det som allmänt skrivs och debatteras rörande MOP.
    Jag är precis som du och många andra inne på "Polisspåret" och att lösningen mycket väl kan härledas till kretsen kring Stockholms försvarsskytteförening. Något som gnager mig lite är en tanke kring AA. Är han Vänsterhänt? Jag har fått för mig (tittat mycket på bilder och filmer) att han är högerhänt/högerskytt, eller har jag fel?

    Min uppfattning är att OP-s mördare var vänsterskytt, även om det demensteras av vissa.

    Tacksam för återkoppling.

    Med vänlig hälsning
    Karl S

    SvaraRadera
  2. Vad finns det för belägg för att gm skulle ha varit vänsterskytt?
    KER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade Lisbet Palme,med övertygelse om skeendet deltagit i en rekonstruktion( varför vägrar hon att deltaga?) på mordplatsen, skulle det framgått, att hennes verision, som hon vill framhärda i, inte kan stämma, med det snabba händelseförlopp som redovisats.Hur kan Olof Palme träffas av ett direkt dödande skott i ryggen, och inom 1-3 sekunder senare,Lisbet bli träffad av ett skott som till 180 grader avviker från hennes gångriktning?Hon uppfattade det som "smällare",och innan hon hade fattat det, så hade ju båda dessa skott avfyrats.Tänk er själva att dessa 2 människor, aningslöst bara promenerar gatan fram,och så hörs 2 "smällare"man reagerar väl knappast på det , mera än att man hör 2"knalljud"och går vidare.Det tycker jag att varje aningslös människa, skulle reagera på detta sätt, om de ens reagerat över detta, utan bara gått vidare.

      Radera
    2. Rättelse: Som till 90 grader avviker från hennes gångriktning.skall det vara.

      Radera
  3. Både Vittnet Anders Björkman och "de finska flickorna" pekar ut GM som vänsterskytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finska flickorna såg aldrig AA avlossa skotten.

      Radera
  4. Nu finns den öppna Facebookgruppen "Polisanmäl Sven Anér!":
    https://www.facebook.com/groups/report.sven.aner/
    Det är en påtryckningsgrupp som verkar för att utpekandet av Anti Avsan ska prövas av svensk domstol.

    SvaraRadera
  5. Här kan man se några intressanta videoklipp med Sven Anér:
    1. Sven Anér debatterar med Leif GW Persson 1988:
    http://www.youtube.com/watch?v=cHoJUhhCVLA&feature=c4-overview&list=UUdIozvkz8tFsHTJvzhXKXaA
    2.Forum med Sivert Öholm om Polisspåret, 1987:
    http://www.youtube.com/watch?v=mDYJNrlwvj8&feature=c4-overview&list=UUdIozvkz8tFsHTJvzhXKXaA
    3. Diskutabelt med Robert Aschberg, 1989 (Här figurerar även Ulf Lingärde):
    http://www.youtube.com/watch?v=YbyTANqxFZo

    SvaraRadera
  6. Jag har mina aningar att det kan finnas personer med anknytning till både åland och finland i denna soppa. Det går inte komma ifrån att de finska kvinnornas historia kan vara planterad tyvärr för att förvirra. Vad jag inte heller förstår riktigt är att Lisbeth skulle titta skyltfönster så sent Kan det också vara planterat för att få ett logiskt samband till att man bytte sida av vägen? Hur många vittnen såg makarna Palme titta in i skyltfönster vid Sari?

    SvaraRadera
  7. Idag vet ju de flesta att Feldt skrev en dikt om löntagarfonder. Men hur allvarlig var den läckan egentligen för utvecklingen? Jublade lobbyisterna? Kan det även förklara indirekt en del till det som till sist utmynnade i ett mord på Sveavägen?

    SvaraRadera
  8. Både Björkmans och flickornas utsagor är för diffusa kring detta, för att man entydigt ska kunna fastställa att gm är vänsterskytt.
    Ja, CGÖstling som är den som tillhandahöll mordvapnet, förmodligen en av
    honom modifierad 38, har anknytning till Finland och talade finska.
    KER

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att "facebookgruppen" får rejät med uppmärksamhet. Givetvis inte för att "sätta dit" Sven A utan för att får fram en reaktion från Avsans sida.
    Det är verkligen dags för upprättelse.

    Det är ovärdigt att Palmemordet fortfarande är olöst. Är vi många som trycker på, skriver av oss och höjer våra röster kan inte media eller polis längre låta bli att granska herrarna som då tillhörde Stockholms försvarssktytteförenig. Att lösningen finns i de kretsarna är minst sagt troligt!

    SvaraRadera
  10. Björkamans och flickorna påståenden är ju faktiskt grunden till hela spåret kring Avsan. De hävdar bestämt att gärningsmannen var vänstertskytt och därför bör även den uppgiften tas på allvar.

    Min fråga kvarstår, är Avsan vänsterskytt/vänsterhänt eller ej?

    /Karl S

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"