”Det har jag ta mej fan inte gjort!”

28.2.2013
Jag har nyligen citerat slutet av ”Anita Svan”-mailet nr15. Där en mailare, som kanske helst velat vara anonym, berättar för Lars Krantz den 3 januari 2007 om allt han beskyllts för men aldrig gjort.
Jag återger nu inledningen av detta mail nr 15, och jag hävdar mycket bestämt att det är Anti Avsan själv som har mailat; jag ger ett tungt indicium:
--- En av de största idioterna är Lars Krantz. Fd journalist och alltid kommunist. Olle Alsén och Gösta Söderström är exempel på renodlade mytomaner. Alsén har t ex ljugit ihop en historia om finska flickor på Sveavägen som skulle iakttagit en fd polisman i påstått skumt ärende. Han har också ljugit om att fd polismannen bytt pass efter händelsen. Tillsammans med Söderström och Krantz har Alsén också ljugit om att den fd polismannen haft ett skumt företag i Täby. Ren djävla lögn! Skulle han ha hållit på med sånt? Det har jag ta mej fan inte gjort! Fd polismannen är ju en mycket respekterad ledamot av Sveriges riksdag. En av de få ärliga politiker som finns i det här landet.---
Vem har skrivit detta? Vem kan ha skrivit detta?
För det första: ingen mer än Avsan själv, eller en person som Avsan själv skulle ha noga satt in i ärendet, kan ha skrivit detta. De citerade uppgifterna kan inte, ursprungligen och sammantagna, ha varit kända för någon annan än Avsan själv.
För det andra: Mailaren skriver:
Ren djävla lögn! Skulle han ha hållit på med sånt? Det har jag aldrig gjort!
Om vi då prövar möjligheten att en annan person skulle ha skrivit detta för Avsans räkning, skulle denna hypotetiska person aldrig ha kunnat skriva ”jag” om Anti Avsan; vederbörande, om han eller hon existerat – skulle självfallet ha skrivit ”han” eller ”Avsan”.
Detta är tung psykologi. Ingen kan, inte ens av misstag, skriva ”jag” om någon annan än sig själv. Men Avsan kan, förstås, i detta mail skriva ”jag” om sig själv, ett helt naturligt misstag. Det måste ha varit svårt att skriva ett helt mail och göra om sig själv till någon annan.
Denna lapsus dömer Avsan och placerar honom som författare av mail nr 15, med alla dess grova invektiv. Detta är den man som då mailet skrevs, 2007, satt som rådman vid Stockholms tingsrätt och som nyinvald moderat ledamot av den svenska riksdagen.
Att Sveriges statsledning och rättssamhälle vägrar medge att Anti Avsan är fast kopplad till mordet på en statsminister är oerhört.
Saken blir inte bättre av att rikskrim i dag ber om telefontips rörande detta mord; ett gnistrande hyckleri! Rikskrim har haft facit i hand sedan första sekund!

5 kommentarer:

  1. Haha klart som korvspa Avsan stod vid dekorima och jag håller med dig Sven Aner, hur många skulle ha intresse att skriva såna här mail???
    Det är inte många, lutar mer åt att det är Avsan själv.
    Jaså bytte han Pass efteråt, man tackar för infon och jag vet varför han gjorde det för kanske är det Passfotot på Avsan med grymt stirrig blick, som jag själv sett, har ju för mig Lisbeth sa mördaren hade en grym blick.

    Fortfarande vill man inte säga sanningen om Mordet, man bara undrar är flera högt uppsatta personer inblandade?
    Vi har ju sett Moderaternas Valfilm från 1985 och den dockan som Carl Bildt gjorde som föreställer Palme och har inte Bildt Palmes jobb idag som fredsmäklare???

    Bildt som gick ut och sa att Bogvisiret lossnat på ESTONIA innan ens en utredning hade kommit igång haha Hallelulila hurraaa för demokrati.

    SvaraRadera
  2. Bra argumenterat Sven. Avsan är säkert avsändare till detta mail.
    Däremot tror jag inte att han är mördaren, bara en medhjälpare till
    denne. Alltså som W/T-man för spaning och samband. De främsta
    inblandade tror jag är de fem namngivna från det sk Södermötet, där
    mordet ska ha planerats. Observera att där ingår den tri som 1985
    genomförde en kuppövning mot ÖB Ljung. På mordkvällen ägde också en kuppövning rum.
    KER

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt att man kan ha Anti Avsan i Regeringen för som Inga-Britta säger är inte Polisspåret utrett och hade man bara sin hustru som Alibi så kollades man inte upp säger Inga-Britta.
    Helt sjukt Antis roll i Palme Mordet inte utredds ordentligt.
    Jag kommer då aldrig rösta på Moderaterna så länge han finns där.

    Krantz pekar ut Pitz på bussen och han ser att Pitz har tennisskor på sig, såna skor har man bara på sig om man tänkt springa för det ändå vinter men ganska dåligt med snö.
    Pitz har oxå sin hustru som Alibi med andra ord är inte Pitz utredd heller vad han egentligen gjorde på stan.
    Pitz tränar oxå styrketräning lika Avsan, jag är inte helt säker på vem som är gärningsmannen men helt klart är i alla fall att dessa personer som observerats på stan under Mordkvällen har med Mordet att göra.

    SvaraRadera
  4. Kultiverad kille, den där Anti Avsan. Multikultiverad, kanske, till och med.

    SvaraRadera
  5. Med anledning av en person som figurerar som ev. misstänkt på något sätt här.: Häromdagen läste jag om en mördare ,som hade lyckats bli en hög Politiker i Sverige. Men ortsbefolkningen glömde inte vad han gjort,utan protesterade tills han miste sin höga offentliga position, bad offentligt om ursäkt (om man nu kan ursäkta ett mord..)och vad han gör just nu vet jag inte. Läs själva ,minns inte tidningarna det står i. Kanske någon annan på Forumet vet mer.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"