Till Stockholms läns landsting, viktigt!

F k AB och DN!
11.4.2013. Till Landstinget!
Jag översänder dossier avseende statsminister Olof Palmes två gånger förfalskade patientjournal och amodar Landstinget att omedelbart agera.
Den kopia av patientjournalen, som Landstinget i dag på begäran sänder ut, är en kopia av en förfalskning. Olof Palme fördes inte in till Sabbatsbergs sjukhus den 28 februari 1986 klockan 23.35 utan betydligt senare, av allt att döma kl 23.38.
Därmed har den enda på papper instämplade tidsuppgiften i anslutning till detta statsministermord grovt, två gånger förfalskats, och Landstinget kan inte fortsätta med utsändandet av kopior av ett centralt, förfalskat dokument.
Jag önskar Landstingets förklaring, i anslutning till medsända, noggranna dossier i detta ämne, vilken vänder hela den polisiära och åklagarledda mordutredningen upp och ner.
Ärendet bör omedelbart behandlas av Landstingets styrelse.
Som jag skriver i dossiern riktar jag inga omedelbara anklagelser mot Landstinget i detta allvarliga sammanhang, men jag är förvånad över att Landstinget hittills inte har vidtagit några åtgärder i syfte att vinna klarhet.
Denna skrivelse går även till Rikspolisstyrelsens styrelse, med vilken Landstinget uppmanas ta omedelbar kontakt
Engagerad och djupt oroad hälsning!
Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79-

./. dossier

44 kommentarer:

  1. Måste vara en stor apparat som håller koll på folk som börjar yppa detaljer om Mordet.
    Vi har ju Håkan karl axel ingerwalds (påstådda kidnappning) i bakminnet och det han sa till sina släktingar händer det honom något så är det för vad han vet om PalmeMordet.

    Tänk om Hans Ölvebro blir såsig i huvet och börjar yppa saker.
    Så var det med en släkting till mig när han vart gammal började man prata om saker man aldrig pratade om tidigare.

    Ölvebro är inte att lita på för 5öre försöker sätta dit en oskyldig krille som dessutom hade Alibi.

    SvaraRadera
  2. En intresant detalj kring många Baseboll poliser, har dom Alibi så är det en hustru annars har dom inga Alibin.
    Konstigt att inga av dom utpekade Poliserna har några andra Alibin än sina kvinnor.
    Både Pitz och Avsan har sina hustrun som Alibin.

    Konstigt är att ingen har gjort något denna specifika kväll.Trots att det är sportlovs vecka oxå.

    Den som verkligen hade ett riktigt Alibi är däremot Krister Pettersson.

    SvaraRadera
  3. Längst bak i krantz bok ett verkligt drama finns ett hotelse brev skrivet till Kjell Wase.
    Det är alltså inklippt så man ser handstilen och skrivet av någon i Stockholms Polisen.

    Det lyder så här-
    Rubrik Kjell Wase
    Ni ska sluta med att förlöjliga polisen i samband med Mordet på kommunistsvinet Olof Palme.
    Han försökte lära sig att simma ryggsimm i sitt eget blod.
    Det lyckades inte.
    Ni Kjell Wase. kan gå samma öde till mötes.
    Vi POLISER i vissa delar av STOCKHOLMSREGIONEN har mycket, mycket gott sammarbete i vissa sk, högerextremistiska kretsar.
    Pass upp ditt, ditt röda avskum.

    Brevet avslutas även med ett hakkors.
    Med detta sagt så är det precis som den Polismannen beskrev i tidningen för ett tag sen att Poliser i baseboll ligan hotade/spöade/planterad bevis osv
    Så frågan är ju hur många som egentligen vart hotade som visste nåt om Mordet.

    Jag kan inte glömma att även Sven Aner blir hotad fast i mailform.
    Det kan dock löna sig att läsa gamla böcker och titta på gamla brev, för jag har handstilen på brevet och det går ta reda på vem som skrivit detta, man ska komma ihåg att denna tid var det inte vanligt med datorer, Sven Aners hotelse brev per mail lämnar alltså inget DNA i form av en handstil.
    Jag skulle gärna vilja se handstilen från många Poliser denna tid då en handstil är lika med ett DNA så det skulle gå få reda på vem inom Polisen som skrivit detta hotelse brev till Kjell Wase.

    SvaraRadera
  4. Märkliga sammanträffanden.

    I lars krantz bok ett verkligt drama står det att Victor Gunnarsson (33åringen först misstänkt för palmemordet)är anställd av SÄPO som torped i EAP.
    Åklagare KG swensson tror jag inte.Han är gammal spionåklagare och en del av SÄPO.Hans agerande i fråga om Victor Gunnarsson måste ses mot den bakgrunden.Denna text är oxå hämtad ur boken.

    Ni minns väl hotelse brevet till Kjell Wase där pratas det om att Olof Palme försökte göra ryggsimm i sitt eget blod.

    Ni minns väl att Victor Gunnarsson före Mordet gick och sa att det skulle flyta blod på Stockholms Gator.
    Lite mycket blod snack hela tiden kan jag tycka.
    Lite många samband till SÄPO kan jag oxå tycka.



    Det var därför det var så viktigt sätta dit oskyldiga krille för han hade inget samband till SÄPO bla dessutom dömd för Dråp så han var ju ändå inte helt oskyldig till Mord även om han inte begått Mordet på Olof Palme men det gick ju lättare för samvetet när han var en dräpare som han själv sa, jag är ingen mördare utan dräpare.

    Lägg gärna ut foton på skrivna vykort och dylikt alltså handstilar från Poliser som ingick i BaseBoll ligan så kanske vi kan ta reda på via handstilen vem inom Stockholms Polisen som skrivit hotelse brevet till Kjell Wase.

    SvaraRadera
  5. Varför utreddes inte Victor Gunnarsson??
    Victor hade motiv, talade inte sanning, befann sig i mordområdet osv osv.

    Christer Pettersson hade inget motiv, hade oxå en sanningsenlig berättelse av vad han hade gjort under Mordnatten till skillnad från Victor Gunnarsson.

    Victor Gunnarsson är ganska lik Christer Pettersson.
    Victor har även medgett att han var på biografen för att växla mynt.
    Victor Gunnarsson hade bekanta som jobbade åt CIA.

    Desto mer man läser om Olofs mord desto mer säker blir man på att Politiker och Säpo är inblandade i Mordet, förklara annars för mig hur man så pass lätt kunde släppa Victor Gunnarsson och istället arbetade så hårt med att få dit Christer Pettersson.
    Man jobbar stenhårt med att få ett vittne att falskt säga att han såg Christer på biografen.
    Medans vi har ett erkännade från Victor Gunnarsson att han växlat mynt i biografen.

    För att använda Victors uttryck j....la Bullshit att krille skulle vara inblandad, han skulle köpa sitt knark och sprit.

    SÄPO eller Polisen svara på varför Victor släpptes trots att han erkände att han var på biografen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. vaddå "varför utreddes inte VG"? Skämtar du med mig? Läs i GK:s betänakde så får du se hur mycket han utreddes. Utan att man kunde hitta något som pekade mot honom.

      Radera
    2. Jaha men många ringde in och tipsade om Victor för hans hat mot Olof Palme.
      Så att säga att inget pekade mot Victor är ju inte sant, eller hur var det med hans uttalande som skedde strax före Mordet att det skulle flyta blod på Stockholms gator.
      Victor skulle ju aldrig ha blivit anhållen om det inte vore så att det fanns saker som tydde på inblandning i Mordet eller att Victor visste något.
      Förhörande Polis Wingren hävdar ju tex att Victor är mördaren.
      Hans alibi är inte heller vattentätt och många tyckte man skulle utredda Victor grundligt vilket aldrig skedde enligt Wingren då åklagaren släppte Victor.

      Victor ljuger även om att enda gången han har skjutit var när han ville bli väktare.
      En ex flickvän sänder in ett foto där Victor är på FBI:s skjutbana och skjuter med en Pistol.


      Victor blir i alla fall inte Mördad i något svartsjukedrama det är bara Bullshit.
      För det första vart han torterad, det är inte vanligt i svartsjukedraman.
      Om det vore svartsjuka vem skulle frakta ut kroppen till en ängslig plats, inga spår i hans lägenhet av någon strid heller.
      Torteringen var till för att få Victor att erkänna vilka han snackat med om Mordet.
      Ett svartsjukedrama med pistol hade säkert slutat med att man tömt ett helt magasin i Victor men nu blir han bara skjuten med 2 skott i huvet.

      Radera
    3. Om du hade läst på lite hade du märkt att uttalandet om att blod ska flyta på gatorna handlar om vad VG trodde skulle ske vid en sovjetisk invasion av Sverige. Uttalandet rycktes sedan helt ur sitt sammanhang för att hållas emot VG.
      VG hatade helt klart Olof Palme, men sen när räcker det för att göra någon till mördare?
      Läs i GK:s betänkande så kommer du upptäcka att utredningen mot VG fortsatte även efter att han släpptes av åklagaren. Inte heller då kunde man hitta något som pekade mot honom som mördare.

      Radera
  6. Jag tror Victor Gunnarsson visste om att Mordet på Olof Palme skulle ske, säkert för han jobbade åt Säpo.
    Ingen är så dum att man sitter och snackar illa om den person man snart ska döda på ett cafe.

    Victor har ju erkännt han har sagt det ska flyta blod på stockholms gator, säger man så är det uppenbart han visste Mordet skulle ske.

    Man kommer inte till ett förhör med bara en Vänster handske heller om man är en mördare.
    Victor njöt av retas och jävlas med Polisen.
    Victor visste att dom aldrig skulle kunna sätta dit han då han visste att organisationen som låg bakom Mordet är SÄPO.

    Victor ville se Olof Palme mördas det är anledningen till att han sitter snackar skit om sitt hatobjekt Olof Palme på resturang Mon Cheri.
    Annars älskade Victor att gå på Bio men just denna kväll skulle han få se något som var bra mycket bättre än Bion, Olof Palme skjutas, precis som Victor uttalas sig före Mordet det kommer flyta blod på Stockholms gator.

    Jag vet inte exakt hur Victor Gunnarsson såg ut kroppsmässigt men jag tror inte han stämmer in på Anna Hages vittnes beskrivning som någon som styrektränar samt har mindre huvud i förhållande till kroppen, detta gör att jag inte tror Victor är Mördaren men Victor visste exakt vad som skulle ske.

    Victor Gunnarsson 33åringen mördas i USA i ett påstått svartsjukedrama,där en Polisman sitter oskyldigt dömd men som dock nu ska få sitt fall prövat på nytt.

    Börge Wingren har ju skrivit boken han sköt Olof Palme.
    Men jag tror inte han är mördaren, Victor var tvungen ljuga hela tiden för han visste Mordet skulle ske och han ville bevittna Mordet, detta kan han inte säga och därför har han inte heller Alibi under den tid Mordet sker.
    Så Börge Wingren har ju rätt i att Victor Gunnarsson ljuger men det gör honom inte till en mördare.

    Hade Victor nåt i sin lilla remväska som han hade på Mon Cheri så var det snarare en walkie talkie för 27mhz snarare än ett vapen.
    Då kunde Victor följa dramat i detalj och vara på plats när det skulle ske.


    SvaraRadera
  7. Det pratas på finska i walkie talkien.
    Östling kunde finska, Avsan kan finska, Holmer kunde finska sägs det.
    Victor Gunnarsson var otroligt bra på språk och kunde flera språk flytande, det är fullt möjligt han hade en walkie talkie i sin väska han hade med sig på resturang Mon Cheri och eftersom han kunde flertalet språk är det inte omöjligt han förstod finska.

    SvaraRadera
  8. Victor Gunnarsson hade alibi


    Här är en länk för alla anomymtomtar som tror att de är anoyma

    http://edition.cnn.com/2013/03/16/opinion/schneier-internet-surveillance/index.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fel Victor hade inget Alibi mellan 2300-0100 det kan du höra med Anders leopold annars.
      Han har ju sagt det själv att han inte minns exakt vad han gjorde men han tror att han var på bio men ingen på bion kommer ihåg att dom sett Victor.

      Däremot så hade Christer Pettersson Alibi.

      Känns som det kvittar om man är Anonym eller inte, är väl inget nytt att man alltid lämnar spår när man är på internet.

      Radera
    2. kanske finns en anledning till att man skriver Anonymt.
      För tar nån kontakt med en fast man skrivit anonymt, är det antagligen känsligt det man skrivit om och då kan man va säker man träffat Bulls eye.

      Radera
    3. Holmer var på helt rätt spår med Victor Gunnarsson.
      Men åklagaren släpper Victor trots att han inte kan redogöra för vad han gjort under tiden 2300-0100 men han kan redogöra ganska exakt vad han har gjort före och efter den här tiden, det är uppenbart Victor ljuger vilket även Poliserna som förhörde Victor insåg.
      Victor har även erkännt han har sagt det kommer flyta blod på Stockholms gator.
      Man hittar även krutstänk på hans jacka, detta förklarar Victor bort med att det är smällare.

      Holmer var nog inte så dum ändå som folk tror, det där med Borlänge ljög Holmer om för han var med en älskarinna.
      PKK tror jag var ett desinformationsspår, man lurar Holmer och sedan kan man lätt ge Holmer sparken.

      Frågan man ställer sig varför släpptes Victor Gunnarsson?

      Varför vet inte svenska folket nånting om Victor Gunnarsson?

      Radera
  9. Nån som vet om Victor Gunnarsson kan ha varit med i sth Pistolskytteförening trots att han inte finns med på den listan som är offentlig där både Östling och Avsan finns med alltså.
    Victor kan ju ha gått med senare alltså efter att listan upprättades.

    Hur kunde Victor veta att Mordet skulle ske om det inte vore för hans kontakter inom Säpo som infiltratör,som Lars Krantz skriver i sin bok.

    Är det inte konstigt Säpo bevakar Olof då bla Bircham varnat för att Palme ska skjutas.

    Både Bircham och Victor vet alltså att Olof Palme ska skjutas, med det sagt glöm den ensamma galningen, det är flera inblande i Mordet.

    Chile Sydafrika USA är troligtvis dom läderna som är inblandade.
    Vad gjorde egentligen Stockholms Polisen på sina resor till Sydafrika före mordet??

    SvaraRadera
  10. Jag instämmer helt! Men vill lägga till att boken "Han sköt Olof Palme" av kriminalinspektör Börje Wingren (som ledde förhören med 33-åringen Victor Hermansson) på ett mycket bra sätt visar att den här gossen ändå finns med i bilden av mordet på något sätt: 1) saknade vattentätt alibi 2) hatade Palme och talade om att "folk som han kan bli skjutna i ryggen 3) hade ett vapen gömt hemma - som var borta när husrannsakan gjordes.
    Polisen eftersökte sedan dom 2 pojkarna från Mon Cheri och dessa hörde av sig till Polisen och sa dom pratat med Victor till ungefär 23.15. Mordet skedde 23.21 därför anser många Victor inte kan va mördaren.

    Varför efterlyste Polisen inte på samma sätt vittnen från buss43 där Polisen påstod Krantz hade åkt med en helt annan buss.Krantz hade ju även sin granne som kunde bevittnat att Krantz åkt med denna buss.
    Som vanligt spår som tyder på Polisens inblandning utredds inte.
    Alf Enerström som lika Victor Gunnarsson är med i EAP får besök av vad han tror är Poliser/militärer/läare/präster före Mordet som vill att Enerström ska stödja dom med pengar til lderas terrorverksamhet som bla med våld ville plocka bort Palme.
    lars krantz påstår i sin bok ett verkligt drama att Victor Gunnarsson är infiltratör åt SÄPO för hans medverkan i EAP.

    SvaraRadera
  11. Beträffande försvinnandet av Håkan Ingerwald i Växjö.
    Ska höras betr. palmemordet!

    Tja, Leif GW säger i en intervju att han tror att det ligger mer bakom den här historien och att Håkan I därför "fegar" med att säga att han försvann frivilligt. Det kan ju också vara så att polisen hjälper honom med denna version om de tror att han är hotad.

    Hur den här killen från Växjö skulle kunna ha en länk till palmemordet vore ju mycket underligt. Tittar lite på hans ålder och vid tiden för palmemordet var han väl ca 32 år. Kan han ha bevittnat något vid ett besök i Stockholm. Kan han redan ha hörts perifert? Jag sökte i granskningsrapporten efter HI:s namn eller initialer, men hittade ingenting. Däremot nämns det i kvällspressen att H klarat vistelsen i skogen därför att han var utbildad fallskärmsjägare. DET kan vara en intressant kommentar som slunkit förbi. Jag sökte därför efter "fallskärmsjägare" i granskningsrapporten och fick en träff.
    Finns alltså möjligtvis ett samband mellan HI??

    Se klippet nedan. (för att läsa mer, läs i granskningsrapporten)

    "Vissa uppslag, som har sakligt samband med de föregående

    ”Löjtnant X”
    Under november 1987 inkom uppgifter om ”löjtnant X”. Löjtnant X
    var mycket lik fantombilden. Han hade bakgrund som fallskärmsjägare
    och ingick i en antisabotagestyrka inom flygvapnet samt hade mycket
    god tillgång till vapen. Det uppgavs att X umgicks i kretsar som var
    politiskt extrema. Säkerhetspolisen anlitades för att biträda med utredningen.
    Vissa efterforskningar gjordes och säkerhetspolisen återkom i
    april 1988 med besked från Per-Göran Näss att det fanns ”näring” i
    tipset."

    SvaraRadera
  12. Mannen på fantombilden är med stor sannolikhet Floberg. Löjtnant X, alltså Lars Nilsson har nog inget med mordet att göra. Menar du att han kanske kände Håkan Ingerwald?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Nej jag menar ingenting.
      Ville bara ha klarhet i vem löjtnant X är och det fick jag nu.
      Med andra ord så är inte Löjtnant X Håkan Ingerwald, då fick vi det utrett i alla fall.

      Radera
    2. Bofors VD Widegren påstod han skulle avslöja allt han visste om PalmeMordet i den rättegång som skulle bli angående Bofors Vapenaffärer.
      Här kan du inte mörda Widegren på samma sätt som Olof Palme mördas alltså skjuta Widegren det blir för uppenbart det skulle ha ett samband med det Widegren sa att han skulle avslöja allt.

      Nu läsare får ni klura lite hur ni skulle lösa detta med att få tyst på Widegrn utan att väcka för står uppståndelse.

      Just det precis en fejkad olycka det skulle ingen sätta i samband med hans uttalanden.
      Precis så blir det widegren med hustru dör när dom kastas ut från bilen i nåt där det var nå tillfälligt vägarbete haha Bullshit.
      Det finns inte ett enda spår kvar när en privat person beger sig dit.
      Även bilen forslas snabbt undan från Tunytorpsanläggningen i Västerås, trots att krockade bilar brukar stå där ganska länge annars.
      Vad var det för tillfälligt vägarbete egentligen?

      Med Victor så behövs däremot en skjutvapen och absolut ingen olycka för här ska man få det till att vara ett svartsjukedrama, här ska ju ingen misstänka det finns något som helst samband till PalmeMordet.
      Svartsjukedrama bara BULLSHIT.

      Radera
  13. Ska försöka få tag i Börge Wingrens bok han sköt olof Palme.
    Läser på Leopolds sida och jag börjar oxå tro Victor kan va mördaren.
    Jag har inte sett så många bilder/foton på Victor ifall han kan stämma in på Anna Hages vittnesbeskrivning, men jag kan tycka han kan ha litet huvud i förhållande till kroppen på bilder man ser Victor med en jacka.
    Victor hade Mordnatten en sån jacka som vittnena beskriver och enligt leopolds sida så har bla Anna hage och flera andra pekat ut Victors jacka som dessutom har krutstänk på höger arm.
    Vittnen pekar ut Victor för att va den mannen som kommer in på biografen saga efter mordet, leopold redogör för hans flyktväg som oxå verkar troligt.

    lite spekulationer nu men kan det va så att Victor agerar på order från EAP? där Alf Enerström är med oxå. Är dom uppbackade av andra höger krafter Mordnatten?
    Hans Holmer skriver i sin bok att mördaren måste ha ingredienser i sig av att vara lite tokig och det stämmer väl in på Victor.

    Anstiftarna till Mordet tar kontakt med EAP och vill att dom utför Mordet och lotten faller på Victor att vara mördaren.

    Forskning pågår jag får inte till det hur dessa med walkie talkie ska ha kontaktat Victor om han satt så pass länge som han gjorde på Mon Cheri.

    Victor skonas alltså avskrivs helt från fallet då anstiftarna till Mordet är högre makter och får man Victor helt frikänd behöver man inte Mörda Victor heller då alla misstankar kommer vara borta.
    Men så kommer plötsligt Wingren med sin bok 1994, han sköt Olof Palme.
    Nu börjar problemen rejält för Victor har även gått och skrytit i USA att han mördat Olof Palme, droppen vart denna bok som dessutom var skriven av en Svensk Polisman nu törs man inte riskera nåt med glapp och turbokäften Victor Gunnarsson, nu måste han mördas då han sitter inne med alldeles för känslig information angående PalmeMordet så pass känslig information som om det läckte ut skulle sätta flera personer i samband med Mordet då informationen Victor satt på kan Victor inte veta om han inte haft nära kontakt med dessa nyckelpersoner som är anstiftarna till Mordet.

    Frågan man ställer sig vad gjorde Hans Ölebro i samma stad när Victor Mördas????
    Svartsjukedrama BULLSHIT.

    SvaraRadera
  14. lars Krantz bok ett verkligt drama.
    Hotelse brevet till Kjell Wase.
    Indirekt så säger den personen som skriver detta brev att högerextrema kretsar ligger bakom PalmeMordet.
    Det står att VISSA delar av Stockholms Polisen har MYCKET MYCKET gott samarbete med så kallade högerextrema kretsar.
    Jag vill bara betona att precis som det står i hotelse brevet så finns det bra Poliser oxå i Stockholm.

    Varför hota med en högerextrema kretsar om dessa inte låg bakom PalmeMordet?
    Jag tror EAP och Victor Gunnarsson kan ha legat bakom Mordet, och att EAP hade mycket mycket gott samarbete med vissa delar av stockholms polisen precis som det står i hotelse brevet till Kjell Wase
    Pass upp ditt röda avskum.

    Jag skulle gärna vilja se victor gunnarsson handstil för att kunna utesluta victor från att ha skrivit brevet.

    SvaraRadera
  15. Hotelse brevet till Kjell Wase i Lars krantz bok ett verkligt drama.
    Kan det va så att det här nära samarbetet Polisen enligt brevet i boken ska ha med högerextrema kretsar kan det vara Victor Gunnarssons medverkan i EAP och som Lars Krantz påstår i boken att Victor är infiltratör åt Säpo, är det detta man menar i hotelse brevet?

    Folk menar på att om det inte vore en ensam gärningsman så skulle det ha läckt något men jag håller inte med jag tror snarare tvärtom det är flera inblandade och beslutet om likvidering tas på väldigt hög ort, sen gör dom på mindre poster grovjobbet som skuggning, övervakning med walkietalkie bla osv osv
    För ingen som vet något om Mordet törs yppa det minsta lilla man vet att man kommer bli mördad av resten som oxå ingår i samma gäng som var med om Mordet och där kanske åklagare/poliser/politiker ingår.Precis som Sven Aner fått i sina hotelse mail, vi är så mäktiga du kommer aldrig att kunna ta oss.
    Alla vet att Ingvar Heimer blev mördad, Bofors VD dör mystiskt,Algernon blir mördad, Holmers Chaufför dör i mystisk alkoholförgiftning osv osv det här är anledningen gott folk att ingen som var med i den konspirationen kring Palme Mordet kommer yppa nånting dels av rädsla för sitt eget liv men kanske oxå sin familjs.
    Se bara på hur det gick för Victor Gunnarsson.

    Så glöm det här Bullshitet om ensam gärningsman.

    SvaraRadera
  16. Aftonbladet 3 februari 2013 Michael Lundh fd polis i norrmalms piketstyrka.
    Michael säger att Poliser och militärer hade högerextrema möten i gamla stan på en resturang.
    Victor Gunnarsson var flitig besökare på resturanger i gamla stan.
    Michael säger att Säpo hade koll på vilka som deltog i mötet på resturangen,då ssäpo spanade i ett fönster bakoem en gardin, Michael vart ombedd att vinka åt Säpo.
    Så min fråga är var även Victor Gunnarsson med på den dessa möten på resturangen det borde ju Säpo veta.

    Michael säger att vissa utepakde poliser som var hans kollegor har inget med Mordet att göra men att Högre Poliser och Militärer var inblandade även Säpo tror Michael.
    Jag tror dock ändå att vissa Poliser med högerextrema åsikter deltog i Mordet oavsett rang men det man hade gemensamt var sin Politiska tro.

    Man får inte glömma hotelse brevet i krantz bok ett verkligt drama.
    Där enligt brevet någon från Stockholms Polisen hotar Kjell, pass upp ditt röda avskum.
    I brtevet står att Polisen har ett mycket mycket gott samarbete med så kallade högerextrema kretsar.

    Frågan jag ställer mig var det någon från EAP med på mötet i gamla stan?
    Victor eller någon annan?

    En märklig sak till Michael säger att dom aldrig letade efter någon mördare fast dom var en av den vassaste piketgruppen.
    Men det är ju inget konstigt alls om höga militärer och Poliser är inblandade.

    Poliser förnekar ju än idag att krantz såg en Polisman på buss43 fast hans granne som oxå var med på bussen kan vittna att krantz åkt med buss43.
    (Polisen försökte få det till att krantz åkt med en annan buss)
    Dekorima saken oxå en väldig ovilja från Polisen att gå till botten med detta.

    Varför är Victor Gunnarssons förhör och andra saker hemligstämplade än idag? trots att Victor blev mördad i usa ¨år 1994.

    När inte Michael Lundh ens letade efter Palmes mördare direkt efter Mordet, är det någon som ens tror Polisen idag letar?
    Man håller koll på vilka som vet något precis som man jobbade under Holmers tid men man vill inte finna någon mördare.Man vill absolut inte utredda spåren som leder in mot Polisen och militären.
    27år lång förundersökning haha




    SvaraRadera
  17. Gunnarsson har inget att göra med vare sig Olof Palmes förfalskade patientkort (23.38 till 23.35) eller med Lisbet Palmes ankomst (23.42) till Sabbatsberg att göra. De här två dokumenten är det närmaste den "rykande pistolen" man kan komma. Att kommentarerna till det här inlägget handlar om Gunnarsson är ju rent befängt.
    Det finns ju en del slutsatser man kan dra ur de här tidpunkterna om vi för enkelhets skull låter anta att de faktiskt stämmer.
    Man kan då konstatera att Lisbet Palme anländer till Sabbatsberg max 4 minuter efter att Olof Palme "stämplats in". Sannolikt rör det sig om ca 3 minuter eftersom själva "instämplingen" görs efter utlastning ur ambulans när båren rullas in på akutintaget.
    Samtidigt är det inte sannolikt att man låtit ambulansen stå still särskilt länge när Lisbet Palme förflyttas från ambulansen till en polisbil. Max 30-60 sekunder.
    Då uppkommer två frågor.
    1)Varför kan man inte vänta med att ta hand om Lisbet Palmes kappa tills efter att hon anlänt till Sabbatsberg?
    2)Vad föranleder en fördröjning på 2-3 minuter innan Lisbet Palme anländer till Sabbatsberg?

    Fråga 1 är enklast att svara på. Ingen personal vid Sabbatsberg är involverad och ambulanspersonalen har bara den information de behöver. Kappan ska användas som bevismaterial och man kan inte riskera att den blir omhändertagen vid Sabbatsberg. Ambulanspersonalen vet sannolikt att man ska stanna på ett förutbestämt ställe, men man vet inte varför.

    Fråga 2: Den bil som möter upp ambulansen är inte en polisbil. Det är en civil bil med förare och 1-2 passagerare. Passageraren/Passagerarna är känd/kända för både ambulanspersonal och mycket väl känd för Lisbet Palme. Det är nämligen enda rimliga sättet att få hustrun till en död/döende make att lämna ambulansen. Denna bil kan inte köra Lisbet Palme till akutintaget. Efter att Lisbet Palme bytt bil och kappa och ambulansen återupptagit färden får man vänta ännu en liten stund för att inte skapa onödig uppståndelse. Den civila bilen förflyttar sig möjligen en liten sträcka där man möter upp med en polisbil som kan förflytta Lisbet Palme den sista kilometern till akutintaget vid Sabbatsberg.

    Vad är då syftet med hela denna cirkus? Jo att maskera att Olof Palme sköts med det andra skottet och att det första var ett blindskott för att dra uppmärksamhet till "scenen" och att så tvivel om hela kronologin kring minuterna då Palme sköts. De förfalskade LAC-banden och andra "brödsmulor" har samma syfte. Bl a att peka inåt staten mot en inhemsk förrädare.

    En förrädare som sannolikt också fanns och som lierade sig med andra makter för att få Palme ur vägen. Som både är dokumenterad och blockerad.

    Den starka svenska kronan tyder på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Palmes intagningskort och Lisbeths ankomst säger oss att det finns ingen vilja att lösa Mordet då man dels förfalskat intagningskortet och inte har den minsta viljan till att en gång för alla, gå ut med vem kvinnan är på bilden,vissa säger ju Anita Gradin, jag säger dock Lisbeth.
      Hur kan man ens låta det finnas tvivel på såna här saker när det är ett Mord på en Svensk Statsminister, det skulle inte få finnas det minsta tvivel om nånting.

      Milan Valverius sa tidigt till Lars krantz att Lisbeths version stämmer inte, det kan han ju bara veta ifall han hittade 2 kulor i Palmes kropp eller kanske 2 ingångshål.
      Tvärt emot regelverket så var ju Olof Palmes kropp tydligen öppnad och igensydd när den anlände till Milan Valverius, det är oxå anledningen till att man måste dödförklara Olof Palme på Sabbatsberg för annars hade dom inte fått röra kroppen.
      Alla vet att Olof Palme dog på platsen.

      lacbanden ja som sköttes av Televerket och vem var högsta chef där, jo Grundborg man kunde lätt fiffla till tiderna på lacbandet för man hade 2 maskiner.
      Vem tror ni skötte telefonavlyssningen?
      Det här med att nån varit in i tele-skåpet i gamla stan är bara Bullshit.Det första man bör ta reda på är om det fanns en AXE-station i gamla stan denna tid, i såna fall sköttes avlyssningen av några enkla knapptryckningar från vilken telefon som helst.
      Gick man in manuellt så gjordes det snarare närmare moderstationen för inte väcka uppståndelse och av någon från Televerket.

      Samt en sak till som det aldrig har pratas om Televerket hade kontroll på vad som sades på 27mhz bandet (pr radio bandet) och jag tror man ibland även spelade in.
      Om ni minns dessa walkietalkie gubbar, jag tror alltså man lätt hade kunde identifierat dessa via just den avlyssningen man hade som sköttes av Televerket, men det här pratar aldrig nån om trots den 27åriga förundersökningen, vad har dom gjort under alla dessa år egentligen???
      Ni kanske minns att man hittade Kraco handapparater hos en Polisman, dessa går alltså på 27mhz men jag kan ju självklart inte veta exakt om det var såna walkietalkies (27mhz) som användes under Mordnatten.

      Så vad har PalmeGruppen utrett egentligen??
      Varför släpper man inte på allt som är hemligstämplat och gör en Grundlig utredning av allting?? vad är man rädd för? vilka skyddar man? och varför?

      Radera
  18. Olof Palme mördades av ett proffs, inte av en person med "turbokäft",

    Några ord om alibin. Att inte ha ett alibi eller ett "dåligt" alibi är inte något bevis på skuld, Det är bara något som odlas i usla amerikanska tv-serier.
    Att ha ett alibi är däremot utmärkt. Då kan den personen direkt uteslutas från att vara inblandad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Proffs säger du, vad kännetecknar ett proffs då?
      Victor kunde ju tydligen skjuta då en ex flickvän sänder ett foto där Victor skjuter med Pistol på en skjutbana.

      Det är mer som talar för att Victor åtminstone visste att Mordet skulle ske då han sa att det skulle flyta blod på stockholms gator än att Christer Pettersson skulle ha nåt som helst med Mordet att göra, löjligt hävda krille skulle vara inblandad och inte Victor Gunnarsson.

      Radera
    2. Om du hade läst på vad som sagts tidigare i den här bloggen så hade du läst det här.

      "Om du hade läst på lite hade du märkt att uttalandet om att blod ska flyta på gatorna handlar om vad VG trodde skulle ske vid en sovjetisk invasion av Sverige. Uttalandet rycktes sedan helt ur sitt sammanhang för att hållas emot VG."

      Proffs? En som har kalla nerver, inte pratar och har mördat förut, Inte en "turbkäft". Sådana är totalt oanvändbara för säpo annat än för att skaffa upplysningar från
      Skjutit på en skjutbana har väl varje person som har gjort värnpkten gjort. Det kan ju göra en till mördare men bara i stora samanhang,
      Att Christer Pettersson inte mördade Palme har jag inga problem med, Det finns ju inga bevis. Och när man plockade in Pettesson försvann allt intesse i att försöka finna några andra misstänkta och man kunde koncentrea sig på att sätta dit Pettersson. Det är så polisarbete funkar. Du är skyldig tills du har bevisat motsatsen. Och det är ju jävligt svårt för en som sitter inåst att bevisa att han är oskyldig.

      Radera
  19. Vart Olof Palme mördad för rikets säkerhet??

    Trodde verkligen militären på fullt allvar Olof Palme var rysk spion när han skulle till Moskva och träffa Gorbatjov?

    Var det militären ihop med Poliser med militär bakgrund som låg bakom Mordet? ArlaGryning och allt det här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det inte dags att föra ner dessa teorier på Sveavägen? Mig veterligen har jag inte funnit något där ex författaren Anders Jallai- den mest framträdande av dessa landsförrädarteorier - har kunnat visa på något sådan koppling till vad som hände på mordplatsen eller biografen Grand. Motiv till att mörda Olof Palme av politiska skäl finns ju i överflöd för den som vill spekulera i det.

      Radera
  20. Varför utredds inga Mord??
    Algernons död på tunnelbanan fångades ju av en övervakningskamera.
    Varför har inte Polisen släppt bild på mördaren som man brukar i det här fallet?
    Varför har man inte släppt bilder från Ingvar Heimers Mord på Vårby tunnelbanestation???

    Varför är allt material om den dödande Victor Gunnarsson fortfarande hemligt??
    Han är ju helt friskriven från misstankarna då ska väl även allt material oxå vara det.

    SvaraRadera
  21. Löjtnant X hade utbildat fallskärmsjägare i Karlsborg i ca tio år, bl a Håkan I,
    Rolf Dahlgren och Stefan Svensson(polisman C) Lt X , Östling och Per Ola K
    var tre av de fem som Olle Alsén namngav från Södermötet där MOP skulle
    ha planerats. En fjärde var L Tell. Tell, Piltz och Avsan var kustjägare. Trion
    X, Ö och PerOla hade hösten 1985 genomfört en avancerad kuppförsvarsöv-ning mot ÖB Ljung. Tala om paramilitär kapacitet.
    KER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Stefan Svensson var på frivillig övning med Fallskärmsjägarskolan i Arvidsjaur den 28 feb 1986
      Det är antagligen till honom det mobila samtalet är kopplat som en journalist uppfattar ca 1o minuter efter mordet på sin polisradio.

      G: Hallå hur har ni det där uppe?
      S: För jävligt kallt.
      G: Statsministern är skjuten.

      Den 28 februari var det 30 minus i Arvidsjaur och Stefan Svensson hade innan uttalat för sina förbandskamrater på FJS att denna helg skulle det hända något som skulle gå till historien.

      Radera
  22. Hm.Hm.Hm. Det kan vara så .....! Det KAN vara så.... Att någon trodde att Palme var spion. Men i så fall skulle de häktat honom och satt honom i Finkan. Var han inte en vanlig människa ?

    SvaraRadera
  23. Ole Dammegård, i en mycket intressant radiointervju http://www.youtube.com/watch?v=NHF_utgqZeY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ole Dammegård var gäst för några dagar sen igen, för fjärde gången. Finns totalt 8 timmar intervjuer att ladda ner från Red Ice Radio med Dammegård angående Palmemordet och hans bok "Statskupp i Slowmotion". http://www.oledammegard.com/index1.html
      Alla 8 timmar går att lyssna på från Dammegårds hemsida http://www.oledammegard.com/radio.html
      Men bättre att bli medlem på Red Ice Radio och stödja Henrik Palmgrens arbete. http://www.redicecreations.com/radio/nonsubscriber.php

      Radera
  24. Är det någon som har ett passfoto på T. Foberg när han var ung? Jag vill se om han var ännu mer lik Törnemans och Wennerlings bilder då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Törnemans och Wennerlings bilder skiljer sig så markant åt , att det absolut inte kan vara samma person.Däremot har det på Flashback varit någon person som av någon anledning vill torgföra detta falsarium, som en sanning.I sig, uppseendeväckande och intressant.Jag skall eftersöka detta NIC,och redovisa vad han kallar sig som, sen återkommer jag.

      Radera
    2. Bilderna lika, enligt min mening. Jag tycker att man kan se att det är samma person och vem det är. Folk tycker förstås olika. Men jag förstår inte hur du kan tycka att de markant skiljer sig åt.

      Radera
    3. Du menar mvagrippa. Han skriver bl. a. "Likheten är så slående att jag får för mig att Wennerling måste sett fantombilden innan hon ritar sina alster". Något överdrivet, men visst de är lika. De är inte ett dugg lika Christer Pettersson utan snarast Floberg. Däremot så tycker jag att skuggan är lite lik Christer Pettersson. Men den fantombilden anses vara falsk och om den inte var det så följde han efter Palme dagen innan mordet.

      Radera
    4. Enl artikel i aftonbladet 2006-03-02,skriven av Lennart Håård, redovisas Sanna Törnemans teckning, som blev förlaga till den där "Fantombilden", samt en av Birgitta Wennerlings 9 kolteckningar,som hon skickade från Rom till PU.Teckningarna skiljer sig så markant åt att det inte kan vara samma person.

      Radera
    5. Ja, i verkligheten var nog den där "Skuggan"ett utspel från HH, liksom den där "Fantombilden", en medveten desinformation från HH:s sida.Jag undrar bara, av vem han fått mandatet,och ordern, att medvetet köra denna mordutredning till total kollaps?Varför stoppar han, och förbjuder vissa elementära utredningsåtgärder, runt Sveavägen? Exempelvis.
      Frågeställningarna blir många, och de outredda möjligheterna till att få klarhet i detta mord, har han definitivt medverkat till att spoliera.Men han är definitivt inte ensam till detta.

      Radera

Läs sidan "Om kommentarer"