Får du inte titta i polisens arkiv, Leif GW?

15.10.10. Jag har skrivit om detta tidigare, på bloggen, men jag måste återkomma. Ständigt, ständigt uppträder i alla medier, inte minst i TV, denne skrynklige mediale älskling, Leif GW Persson, och försäkrar oss fåkunniga att han vet allt om alla brott och att han kan lösa dem i en handvändning.

Detta säger alltså en kriminologie professor, knuten till rikspolisstyrelsen, men han har tydligen inte fått tillstånd att granska rikskriminalpolisens arkiv, Palmedelen. För hade han fått det hade han sedan decennier tillbaka kunnat läsa just de dokument som jag själv nu i dagarna, som förste utomstående, fått ta del av; det har hunnit bli en ny, ganska tjock pärm.

I denna pärm finns alltså, som jag berättat om, t ex den centralt dramatiska Anneli från mordkvällen på biografen Grand, Anneli som frågar en man i entrén till biografen vad klockan är men får svaret att ”sånt har jag inte tid med i kväll”. Jag ställer då den direkta frågan till dig, Leif GW:

- Har du läst Annelis och hennes väninnas trippla vittnesmål? Har du, som jag, skakats? Eller har du förträngt saken, på grund av Palmeärendets allmänna farlighet?

Svara, Leif GW! Du kan inte bara predika om din egen förträfflighet som Sveriges största mordspanare genom tiderna, du måste också någon gång försöka analysera Sveriges största brott!

Engagerad men, när det gäller dig, alltid undrande hälsning!

Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79, 0174-500 66.

1 kommentar:

  1. Det finns uppenbara likheter mellan GW's, Walls och andra prominenta Deltagares analyser kring Palmemordet. Alla har de det gemensamt att de förmedlar samma bild av mordet som svensk underrättelsetjänst vill förmedla. En uppsättning kulisser som mer passar mer på Dramaten än på Sveavägen.
    Med tanke på GW´s, i normala fall, ypperliga analysförmåga så framstår hans insatser och analyser i Palmeutredningen mest som sprungna ur en funktionsstörd Kalle Blomqvist-hjärna.

    Liksom dig Sven, så anser jag mordet i princip vara löst. Och efter snart 25 år så är den enda frågan varför man fortfarande spelar spelet.

    Ett spel som fortlöpande korrumperar både rikspolitiken och rättsväsendet.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"