Hasse – hjälp!

Trettondagen 2011.

Hans Alfredson, Svenska Ord, Box 132 14, 100 61 Stockholm.

Hasse, Long time. Jag arbetar, som du vet, nära nog sedan skottögonblicket med det vrånga mordet på Olof Palme. Jag ligger även ute med en blogg

www.svenanerpalmemordet.blogspot.com

där du kan läsa hur långt jag har kommit.

Långt jag har kommit? Jag anser att jag har kommit i mål, sedan jag för mordet har utpekat

förutvarande polismannen (baseball), nuvarande rådmannen vid Stokholms tingsrätt och: moderate ledamoten av Sveriges riksdag Anti Avsan för mordet på Olof Palme 28.2.1986; min bok i ämnet bifogas, aldrig motsagd, aldrig dementerad, endast bortviftad.

Jag skickar dig också mitt senaste omfattande inlägg i debatten, där jag ifrågasätter högmålsbrott.

Jag ber dig verkligen läsa, Hasse!

Som jag ser ärendet i dag är det först, när kända, betrodda, kunniga personer av ditt slag går in i denna svarta affär, som det går att hoppas på ett genomslag – kan du gå in?

Detta att aldrig någonsin bli dementerad är nästan den otäckaste delen av detta mörka pussel – hjälp!

Jag finns numera i Uppsala, tillsammans med Lena. Jag fyller 90 i år, om någon är god mot mig, och jag har haft tur med hälsan. Jag hade en stroke 2006, men den måtte ha varit lindrig. Min fysiska balans blev påverkad – jag går som en kråka – men hjärnan tycks i övrigt ha förblivit ograverad, peppar peppar. När jag sätter mig vid ordbehandlaren rinner tankarna till, även om fingrarna inte är lika spiksäkra över tangentbordet som förr.

Jag har blivit gammelfarfar till en liten flicka som heter Lyra, ett nytt och vackert namn. Fyra barn, sex barnbarn, ett barnbarnsbarn. Livet går vidare.

Jag beundrar din aktivitet.

Med de vänligaste hälsningar, en bok och ett litet kompendium – över ett stort ämne.

Din tillgivne

Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

1 kommentar:

  1. en fd bunker kom med en jävla stor o tungt handeld vapen vid tiden den i slutet an februari 19986.jag är en äldre fd narkoman.mannen hette bill donald svensson. men efter en misshandel januari 86 så blev det traumamatiskt.
    OCH mycket poliser 89-90 och vräkning.och en stroke februari 2010

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"