Till Rikskriminalpolisen. Palmeenheten:

23.1.2012. Jag översänder, i fotostatkopior, dels Ulf Karlssons fotografi, vilket enligt mina noteringar togs ca kl 23.42 mordkvällen den 28 februari 1986, dels sidorna 8/00:5. 9/00:3 samt 11/00:9 ur årgången för år 2000 av mitt nyhetsbrev PALME-nytt.

Jag önskar nu Palmeenhetens kommentarer till Ulf Karlssons fotografi och till bilder och bildunderskrifter på sidorna 8/00:5 och 9/00:3. Jag önskar vidare rikskrims förklaring till att Stockholmspolisen, på sin tid, över huvud taget fick tillgång till dessa bilder, dels en förklaring till att rikskriminalen, enligt PALME-nytt-sidan 11/00;9, utan att vara ombedd, tar det egna initiativet att sälja bilderna till mig.

Det råder enligt min mening ingen tvekan om att bilderna faktiskt föreställer Lisbeth Palme. Hon bär samma vita stövlar på såväl Ulf Karlssons som Stig Almqvists bilder, och båda två fotograferna noterar också, var för sig, att bilderna föreställer Lisbeth resp Lisbeth och Mårten Palme.

Jag sätter värde på ett snabbt och utförligt svar!

Angelägen och oroad hälsning!

Sven Anér

3 kommentarer:

  1. Lösningen till mordet på Olof Palme finns på:
    http://palmemordetlost.webblogg.se/

    (Jag valde profilen "Anonym", men det är jag inte, se webbloggen).

    SvaraRadera
  2. Internet explorer can not show the website - very interesting- ha ha!

    SvaraRadera
  3. http://palmemordetlost.webblogg.se/
    Sidan visas ju inte. Vad menas med detta? Fick en lapp av en snubbe på tunnelbanan, men - som sagt - sidan finns inte.

    Hehe.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"