Besvarar POSTEN inte brev? Vill inte tala i telefon?

18.1.2012. Till POSTEN – än en gång. Klockan är nu 13.30 denna onsdag, och jag har suttit sedan 13.05 i er växel. Skickats fram och tillbaka mellan kundtjänst och olika anonyma röster. Jag har bett att få tala med någon av juristerna, men detta var tydligen en majestätsförbrytelse, eftersom växeln aldrig får koppla till juristerna utan bara till kundtjänst, och i kundtjänsten sitter jag ett antal minuter med löfte att bli kopplad, varpå ingenting händer och jag ger upp. Hamnar så småningom hos er säkerhetsman Alexis Larsson, som är mycket ljumt intresserad av min affär. Larsson tror sig veta att det finns ett registreringsnummer för ärendet, men det tänker han inte ta fram, och vad som händer med min skadeståndsansökan lyckades han inte förklara för mig.

POSTEN: jag är journalistveteran, jag vet hur jag ska skaffa mig ett besked – i normalfallet alltså. Men POSTEN har vattentäta skott och bryr sig uppenbarligen inte om ett så skrämmande fall som mitt, med tre på varandra följande dvd-skivor saboterade medan de befunnit sig i POSTENS hägn. Inte mycket till hägn.

Kan vi åtminstone göra så här:

EN JURIST RINGER MIG!

Är det för mycket begärt? Jag har, före min pensionering, varit anställd vid Dagens Nyheters redaktion och vid Sveriges Radio-TV. Där ingick det i våra självklara sysslor att om en allmänhet ringde vi skulle hjälpa denna allmänhet till rätta. POSTEN tror att allting löses via en koppling till Kundtjänst, men motsatsen är fallet. Följ nu mitt lysande förslag:

EN JURIST RINGER MIG!

Sven Anér, fil kand, civilekonom, journalist, författare, SFF, SJF, PK

Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"