Kommentarer

Kommentar: ”Vittnen kom för att stanna!”

Ja visst! När nu detta fantastiska, ibland skrämmande Internet har möjlighet att svälja otroliga mängder text – visst, varför inte lägga ut all denna text på nätet!

En mängd administration kommer till, men det finns i dag, i en annan generation än min egen, personer som har detta revir som sitt eget och som med några handgrepp – nå, rätt många handgrepp – kan lista ”en databas med alla fakta samlade. Jag föreslår dessutom en nätsida som en forskningsstation för dem som vill ägna sig åt att försöka uppklara mordet”,

som Anonym skriver den 17 januari.

Vad jag själv kan bidra med är att jag, givetvis kostnadsfritt, ställer allt mitt tillgängliga material till förfogande: alla böcker från ”Polisspåret” till ”DE SAMMANSVURNA”, hela den nu löpande bloggen osv.

I sammanhanget kan annars säkerligen upphovsrättsliga frågor komma in i bilden; hur vet endast jurister.

Men svårigheter är till för att lösas – kan Google kan vi!

Vem vill gå in i denna säkerligen delvis svårgenomträngliga djungel? Själv avstår jag, med ålderns rätt om inte annat. Men saken har all min support!

Sven Anér (med många utropstecken, det är saken värd!)

2 kommentarer:

  1. Med anledning av att det i morgon är förintelsens minnesdag och med anledning av en del uppmärksamhet kring Walter Sommerlats förehavanden under VK II skulle jag vilja notera följande.
    I Mats Delands bok Purgatorium (2010) finns på sid 99 en uppgift om att Osvalds Freivalds under denn tyska ockupationen av Lettland var chef för en organisation med namnet Lettische Hilfe. Denna organisation hade till uppgift att fördela beslagtagen judisk egendom. Freivalds är far till tidigare justitieminister Laila Freivalds.
    Dessa uppgifter måste väl rimligen betraktas som ganska besvärande. Är det någon som har någon uppfattning om varför inte detta kommit fram tidigare? Är det alldeles omöjligt att någon eller några använt dessa uppgifter som hållhake mot Laila F i syfte att hindra henne att mera kraftfullt söka driva på utredningen om mordet på Olof Palme?
    Är det tillåtet att ställa frågan?

    SvaraRadera
  2. Vidarebloggat om "DVD-affären":
    http://plasthimmel.wordpress.com/2012/01/27/brev-till-pens-styrelseordforande-ola-larsmo/

    Publicerat på plasthimmel och skickat med mail till Ola L.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"