Palmemordet: ”En kokong av tystnad”

20.12.2010. Till Folkbladet, Chefredaktören/Nyhetschefen, gärna för publicering.
Jag har först i dag tagit del av Sven Wernströms anmälan av Gunnar Walls bok ”Mordgåtan Olof Palme”, och jag vill gärna lämna en kompletterande kommentar.
Det var alltså redan 2008 som jag skrev och gav ut ”Palmemordet: Affären Anti Avsan”. I denna första upplaga placerade jag Anti Avsan – i dag rådman och riksdagsman (m), då piket/”baseball”-polis – vid brottsplatsen Dekorima fram till någon minut före mordet. Jag fick aldrig någon dementi någonstans ifrån, och i den andra upplagan från 2009 skriver jag rent ut att Anti Avsan är gärningsmannen; ingen dementi nu heller.
Något liknande har förstås aldrig tidigare hänt i svensk brottshistoria. Jag sökte redan hösten 2007, då jag fått klara indicier i ämnet, kontakt med framför allt statsminister Fredrik Reinfeldt: för att informera mig själv, för att få veta vad Reinfeldt visste. Men han har aldrig svarat.
Det snart 25-åriga mordet på öppen gata, på en svensk statsminister, är kusligt skrämmande. Men om möjligt än kusligare, än mer skrämmande, är den kokong av tystnad som i ett kvartssekel har fått omge detta mord, fått omge ett hemlighetsmakeri som tynger hela Rosenbad, och som skär blödande snitt genom hela rättsstaten.
Jag ger ut bloggen
www.svenanerpalmemordet.blogspot.com
och välkomnar nya besökare.
Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.
Till red: Jag bifogar ovannämnd bok, andra upplagan!
PS: Fast i snön, postar boken i morgon tisdag! Sven A..
21.12.2010. Här lösgör sig boken ur snön.
God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"