Det största brottet. Palmemordets tystnad

1.3.2010. Dyningarna kring Palmemordet kommer att växa till tsunamistyrka den dag då sanningen står framför oss med sin klara svärta. Handlar det om anarki? En uppslagsdefinition: "Anarki: laglöshet, politiskt kaos, av anarkismen önskad frihet från myndighetskontroll".

Ja visst, men en omvänd anarki, en överhetens egen anarki riktad mot undersåtarna. Ett par tårar svider. Frestas jag att gå tillbaka till just den snälla tystnad som falska myndigheter anbefaller? Nej, jag söker debatten! Stöd mig, säg emot! Är den svenska framtiden kanske inte så murket grå som jag ser den vid min ordbehandlare? Svara! Kom till debatt!

1 kommentar:

  1. Det var en statskupp. Planerad innan dådet. Sen dess har det bara gått högerut. En försämring/upplösning/avdemokratisering av samhället. Mot kaos och anarki. Kapitalisternas dröm. Andors

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"