Bertil Torekull, vart tog min Brännpunkt vägen?

13.7.2011.

Bertil, En god vän sände mig klippet om din poliskonfrontation med åtföljande blåsning, roligt men lite otäckt.

Jag ligger ute med en blogg,

www.svenanerpalmemordet.blogspot.com

och undrar om du har lust att gå in och kommentera nedanstående fråga:

Hur och varför försvann mitt Brännpunktsinlägg från all debatt, även inom SvD? Mit inlägg kommenterades aldrig av dig eller någon annan inom SvD, och inget annat medium tog upp saken.

När du fanns med i Marjasinkommissionen hade du förstås möjlighet att ta upp denna aldrig dementerade artikel, men det går inte att se att du gjorde det.

Och en inte alltför omfattande arikivgenomgång från kommissiionens sida hade förstås medfört att ”Undertrycker åklagarna sanningen i Palmemålet?” kommit i dagen.

Varje auktoritativ genomläsning av min artikel skulle ha visat att åklagarna verkligen undrtryckte sanningen i Palmemålet.

Kort: Roger Östlund kunde inte ha sett Christer Pettersson vid Grand kl 23.10 – 21, eftersom Östlund inte kom till Grand förrän 23.30, detta enligt fem klara och nyktra vittnen. Än mindre kunde han ha talat med Sigge Cedergren i dennes hemtelefon eftersom Sigge inte var hemma vid denna tidpunkt. Allt var ett spaningsledningens falska arrangemang.

Detta är och har alltid varit enkel aritmetik som en femtekklassare hade kunnat klara av på svarta tavlan och som skulle ha dödat alla påstådda spaningsrön. Kan göra det också i dag, förstås..

Alltså, min korta önskan: kan du kommentera, gärna för min blogg?

Din tillgivne

Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66.
./. Klipp ur SvD 8.7.1989, bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"