Riksrevisionen – gå in i Palmeärendet!

6.4.2012.

Riksrevisionen.  Under hänvisning till min i förrgår tryckta bok

Mordets dunkel tätnar kring Lisbeth Palme

föreslår jag att Riksrevisionen, oberoende och med egna resurser, går in i Palmeärendet. Jag kan redan nu specifikt hänvisa till illustrationen på bokens sida 58.

Jag hävdar sålunda att varken T-shirt eller mockapäls bars av Lisbeth Palme under mordkvällen och natten. Men plaggen sändes till fyra renommerade laboratorier vilka falskeligen narrades tro att det var beskjutna plagg de fick till granskning, inte i hemlighet och elakt syfte preparerade plagg.

Jag har framför allt sedan i fjol höstas sökt en förklaring från RÅ och RPS, men endast fått en hänvisning till påstådd förundersökningssekretess; mina påståenden i ämnet har aldrig dementerats.

Detta specifika avslöjande visar, tillsammans med ett stort antal liknande händelser och företeelser, att hela den Palmeutredning som bedrivits sedan den 28 februari 1986 har tillkommit under falska och vilseledande premisser, i syfte att dölja mordets faktiska tillvägagångssätt och bakgrund.

Min journalistiska verksamhet har skett i stor öppenhet, framför allt på min blogg

www.svenanerpalmemordet.blogspot.com,

sedan över två år tillbaka, varför inga av mina anklagelser har varit hemliga för RÅ eller RPS.

Detta är den stora svarta svenska skandalen.

Sven Anér, FK DHS. Journalist DN 1948-62, Sveriges Radio-TV 1963-71, därefter frilans undersökande journalist och författare, 19 böcker i Palmeärendet, aldrig på någon väsentlig punkt genom åren dementerad, endast skjuten åt sidan.

210814-5075.

Oroad och engagerad hälsning,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"