Ljuger vi, åklagare Thomas Forsberg?

I skrivelse 30.3.2012, ärende 2012/1640, påstår du att det ”inte finns anledning anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats”.

Jag begär nu ett klart uttalande från din sida där du säger att du anser att jag – och med mig Bo Alvberger – har ljugit samman hela redovisningen av de saboterade dvd-skivorna.

Du bör i detta sammanhang också notera att du tror på vartenda ord i meddelandet från Uppsalapolisen den 7 mars, trots att alla viktiga uppgifter i Uppsalapolisens besked är grovt felaktiga. Sänd mig det av dig begärda remissvaret från Uppsalapolisen!

Du bör även ge mig besked rörande vilka åtgärder du vidtagit i ärendet med det försvunna konvolutet till Scandbook, som numera meddelat att konvolutet kommit fram sju dagar försenat, givetvis bisarrt.

Din behandling av mig och Bo Alvberger utgör en enda lång kränkning, som jag påtalar i min senaste bok

Mordets dunkel tätnar kring Lisbeth Palme,

vilken finns tillgänglig i allmänna bokhandeln om någon vecka.


Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"