Nu går tåget!

30.3.12.

Det känns inspirerande och mycket uppmuntrande att min blogg

http://www.svenanerpalmemordet.blogspot.com/

varje dag, vardag som veckoslut, besöks av omkring 300 personer, sällan under, ofta över. Jag tycker att det inte var länge sedan bloggen började knattra ut sitt mess, från ingenting, utan tidigare plattform.

Men det har ju gått ett par år, ett par spännande år, och lojaliteten från er, alla besökare, har varit imponerande – i lojaliteten lägger jag förstås också in alla debatter, alla opinioner som formas och meningar som bryts.

Nu vädjar jag till er alla: Köp Mordets dunkel tätnar kring Lisbeth Palme! Inte för min skull utan för sakens, den stora mörka sakens. Och kanske är det just nu, denna vår, som sanningen kommer och tåget går med alla lögnerna för att mötas av ett annat tåg med alla sanningarna.

Vi upplever i dag debatten kring Tolgfors och FOI och alla de fega ämbetsmännen. Om den debatten har stormstyrka har Palmeärendet en inneboende tsunamistyrka, som med engagerade människors hjälp kan svepa med sig hela den unkna byråkrati som fått frodas på Rosenbad, på Östermalm där RÅ håller till, på Polhemsgatan där 26 års lögner arkiveras.

Stig Edqvist hos polisen brukar skryta med alla sina hundratals orangeröda pärmar. Han skulle inte ha behövt en enda pärm, om hans företrädare berättat sanningen: det var vi som stod bakom mordet, vi och åklagarna.

Det är stort, det är halt att greppa. Har allt varit svart skoj, finns ingen sanning? Nej, det finns ingen sanning.

Köp boken, visa den för dina vänner! Betala in 139 kronor på pg 75 05 55-5.

Eller ring helt enkelt till mig på 018-15 12 79, så har du boken dan därpå med inbetalningskort, om posten beslutar sig för att fungera i stället för att sabotera och trakassera.

Situationen är bisarr. Ingen överhet dementerar en enda av mina uppgifter, men ingen överhet vågar än så länge säga rent ut att jag har rätt, att alla som har genomskådat Palmeärendet har rätt.

Men nu går tåget alla ni fega, Beatrice, Kerstin, Stig. Och givetvis Fredrik!

Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"