KG – Jag tror att det börjar lossna nu.


26.9.2012.
  Du har kanske läst Lambertz inhopp i Palmeärendet, där han  får näsbrännor av såväl HD:s ordförande som av vice RÅ Kerstin Skarp, som  påstås leda förundersökningen i Palmeärendet.
  Bakgrunden är den här:
  Den 17 maj i år publicerade Lambertz en mycket personlig  debattartikel i Upsala Nya, där han, i satirens form men ändå mycket klart,  förklarade att han vanskött Palmeutredningen under sin tid som JK och lagt alla  inlägg från personer som mig i ad acta-korgen. En klar pudel, sålunda.
  Men denna dramatiska bekännelse uppmärksammades endast av  mig, inget medium refererade eller kommenterade. Nu, i dag, omtalar Expressen  (som jag inte läst, endast sett refererad på Text-TV) att Lambertz har tagit  kontakt med RÅ och vice RÅ Kerstin Skarp, samt begärt ett sammanträffande med  denna. Som dock sagt nej, precis som hon sagt nej till mig genom åren.
  Lambertz har i Palmemålet rätt! Få se som sagt om det  lossnar. Till detta kan kopplas andra Palmehändelser just nu:
  Skavlan i TV med de tre sönerna Palme, som jag inte såg men  där de tydigen verkade osäkra,
  Min dossier, som du bör ha fått nu,
  Den film, där jag medverkar, en spelfilm med i varje fall  arbetsnamnet ”Prvatspanarna” och där även Lambertz(!!) medverkar, som sig  själv. Jag uttalar mig i filmen mycket skeptiskt mot Palmeutredningen. svensk  premiär kl 21 den 8 november, biografen Grand ! i Stockholm..
  Leif GW Perssons utannonserade fyra dokumentärfilmer kring  Palmemordet, sänds kring jul, nyår i SVT.
  Ja, det är endast ett axplock. Min första dossier till  polisen har faktiskt nu av rikspolischefen överlämnats till polisens  internutredning, i förrgår – få se vad detta medför. Dnr RPS Rpc 384/12.
  Skulle du vilja gå in, vilket jag ju verkligen råder dig  till, har du lite att bita i!
  Din tillgivne och lätt adrenalinerade vän
Sven Anér, Öster Edinge 271, 740.10 Almunge, 0174-500 66.  Efter ca 10 oktober är vi inflyttade til Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15  12 79.
PS: Som jag sagt tidigare till dig: om det här, ganska snart,  spricker kommer vi at kunna notera den svenska rättsstatens förfall och fall!  DS.
  26 september 2012.
  Insändare erbjuden Expressen:
  Det var faktiskt redan den 17 maj i år som Göran Lambertz  gjorde en pudel och förklarade sig ångra sin overksamhet som JK när det gällde  Palmeutredningen. Han öppnade i UNT för en helt ny utredning av fallet med en statsministers  död, och han väjde inte för möjligheten av stora dramatiska överraskningar.
  Nu kommer han igen, drabbad av den vilsna diskussionen kring  Quick, men med i fallet Palme en korrekt positiv attityd: starta en ny  utredning från andra utgångspunkter, och han solidariserar sig med Inga-Britt  Ahlenius, som var den som höll en hård stil inom den i övrigt slappa  granskningskommissionen från 1999.
  Nu befinner vi oss på upploppssträckan, och ingenting kan  hejda sanningen!
  Sven Anér

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"