Öppet brev till moderate riksdagsledamoten Anti Avsan!

17 feb 2010

Öppet brev till moderate riksdagsledamoten Anti Avsan!

Anti Avsan – Du har för någon månad sedan till en riksdagskollega under ett långt och genomtänkt samtal sagt att du

”inte tänker stämma Sven Anér för förtal, eftersom du i så fall skulle få dras med denna sak under hela livet”.

Jag förstår inte din inställning. Det är ju just i samband med en handläggning vid domstol som sanningen om din inblandning i mordet på statsminister Olof Palme kan bli slutgiltigt klarlagd

Jag frågar dig nu: Avser du att anmäla mig för förtal?

Det är en enkel och klar fråga, och jag önskar ditt svar snarast.

Som en bakgrund ger jag den skrivelse som flera av dina åsiktsfränder inom regeringen just fått motta.

Djupt oroad och undrande hälsning

Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"